Az XSR népszerűsége tagadhatatlan. Írtunk már néhány egyedi, vagy egészen elvetemült megoldásról, de ez az átépítés még nekünk is tud újat mutatni. Habár a Diamond Ateliernek ez az első Yamaha együttműködése, tapasztalatból azért nincs hiány náluk. A céget Münchenben, 2013-ban alapította egy maréknyi tehetséges építő. Fő célkitűzésük az, hogy készen kapható kiegészítők helyett igyekeznek teljesen egyedi, saját gyártású alkatrészeket készíteni a projektjeikhez. Rövid fennállása ellenére egész komoly márkák sorakoztak fel a cég mögött. Ilyen többek között a Castrol, a Metzeler Tires, valamint a légszűrőkről híres K&N is bizalmat szavazott a csapatnak. Ez így együtt azért nem kis szó.
Kezdésnek minden lekerült a motorról, ami nem volt feltétlenül szükséges a haladáshoz, megálláshoz vagy kanyarodáshoz. Ez után rögtön neki is álltak visszapótolni a kukázott elemeket. Kezdve egy teljesen egyedi segédvázzal, farokidommal és üzemanyagtankkal. A tanknál kicsit érdemes elidőzni: nem mindennapi dolog, hogy az ember telibe átlát alatta. A különleges szabású elemet a dortmundi KRT Framework szállította, akik otthon vannak az ehhez hasonló különleges alkatrészek legyártásában. A “lyuknak” nem csak esztétikai szerepe van: ott figyelnek a légszűrők is, valamint így a motoros lába is simán elfér, legyen bármekkora termetű.
A két tónusú sötét szürkére festett gépen kimondottan jól áll a vékony vörös csíkozás. A dizájnba nem nagyon zavar be semmi, a tankon is csupán egy kis gyémánt sziluett emlékeztet az építőkre. A már kitárgyalt segédvázra új ülés és LED-es hátsó lámpa került, de az indexeket is egyedi, az átépítés stílusához jobban passzoló darabokra cserélték a német srácok. A gyári kinézet csonkítása egy másik előnnyel is szolgált: jelen állapotában csupán körülbelül 165 kilót nyom a 900-as, ami több mint kedvező súly-lóerő arányt jelent.
Az a kevés gyári alkatrész, ami valamiért megmaradt, szintén átalakításra került. Így költözött előre-hátulra új rugóstag, a kipufogó helyére pedig egy SC Project végdob, aranyozott Diamond Atelier dedikálással. A harapósabb fékeket a Brembo szállította és a kényelemből is muszáj volt feláldozni kicsit az agresszív üléspozíció elérése érdekében. Ezt a megszokottnál is alacsonyabb ABM kormánycsutkákkal sikerült elérni. A gyári kijelző továbbjutott a válogatás során, viszont le kellett költöznie a kormányról a motor jobb oldalára. Ha nem is hasznos, mindenesetre érdekes technikai megoldás.
Mivel a TW Steel óra márka is fő támogató, így nyilván kötelező volt valamilyen módon reprezentáltatniuk magukat a projektben. Ez elég jól sikerült: konkrétan az első fényszóró helyére egy limitált szériás karóra került beépítésre, amit egy lehajtható fém idom véd meg a természet viszontagságaitól. A gyönyörű három hengeres blokk szerencsére nincs eldugva, sőt mivel eltávolították a kábelek nagy részét (beleértve az ABS rendszert is) eddig eldugott részleteket is felfedezhetünk.
Már számos egyedi gép készült a Yamaha Yard Built átépítő program részeként, de elnézve a Diamond Atelier munkáját, azt hiszem egyetérthetünk abban, hogy ez az eddigi legigényesebb alkotás. Van aki másképp gondolja?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »