A 2018-as szezonban induló BMW Motorrad Boxer Kupa 2.0 a közkedvelt versenysorozat hivatalos, új felvonása. Már az alap információk is sok izgalmat ígérnek: akár 30 csapat is versenyezhet egymással az azonos, de külön a versenypályára felkészített BMW R nineT Racer motorkerékpárokkal. Így csak a motoros tudása, bátorsága és egy kis szerencse dönt a győzelemről vagy a vereségről. A sorozat az IDM (Nemzetközi Német Motorkerékpár Bajnokság) keretein belül kerül megrendezésre.
Azon 18 év feletti motorosok jelentkezhetnek, akik német B (vagy magasabb kategóriás) licenccel, illetve más FIM egyesület hasonló licencével rendelkeznek. A BMW Motorrad Boxer Kupa 2.0 versenysorozat további részvételi követelménye, hogy a csapat rendelkezzen a legyártandó harminc darab BMW R nineT Racer Boxer Kupa speciális modell egyikével. Egy motorkerékpárhoz maximum négy motoros regisztrálható. További információ a jelentkezésről 2017. augusztusától lesz elérhető.
A Boxer Kupa 2.0 a BMW R nineT Racer alapmodellre épít. A klasszikus, félig burkolt sportmotor hajtásáról az 1’170 köbcentiméter hengerűrtartalmú, lég-/olajhűtésű, erőteljes boxermotor gondoskodik 81 kW (110 LE) teljesítménnyel, amely hatfokozatú sebességváltóhoz csatlakozik. A hajtáslánc tehát széria kivitelű – de maga a motor egyáltalán nem az. A versenygép az alábbi kiegészítőket tartalmazza:
Az oldaltámaszt, a tükröket, a rendszámtábla-tartót és az irányjelzőket el kell távolítani a versenyzés miatt. A motorkerékpár a versenyszezon után visszaalakítható eredeti, közúti állapotába.
A teljes esélyegyenlőség értelmében semmilyen további átalakítás nem engedélyezett az optikai változtatásokat (fényezés, fóliázás, matricák) leszámítva. Minden alkatrésznek a szabályzatban leírtaknak kell megfelelnie, a tuningolás semmilyen formája nem megengedett.
Már 2001 és 2004 között a BMW Motorrad Boxer Kupa első nemzetközi változata is nagyon vonzotta a közönséget. A MotoGP, a Superbike és az Endurance világbajnokság egyik betétfutama volt, amelyben a résztvevők azonos BMW R1100S motorkerékpárokkal versenyeztek. Már akkoriban is Európa-szerte nagy figyelemmel kísérték a versenysorozatot – és nem csak a híres vendégmotorosok, mint például Randy Mamola márkanagykövet miatt. Reméljük, a második generációs is hasonlóan látványos lesz!
Cimkék:
A motorozásnak fontos része a megérkezés. Ennek érdekében szeretnénk adni egy pár kéretlen tanácsot, hátha segít valakinek.
Elolvasom »"A golyóimmal tartom, csinálj egy fotót!" - kérte Steve barátjától, miközben a semmi fölött lógott. Ugyanis a híd beszakadt motorja alatt.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »