A motoros öltözködés nem olcsó móka. Amikor az ember józan felfogóképességgel rendelkezik és nem indul el mindennapi városi lótifutira sem rövidgatyában-pólóban, akkor bizony súlyos pénzeket lesz kénytelen eltapsolni. Legalábbis saját tapasztalatommal én arra jöttem rá, hogy olcsó húsnak többnyire híg a leve is. Egy jó protektoros farmer és egy hálós kabát pedig alsó hangon is elengedhetetlen a nyári gurulásokhoz – akár túrázni indulunk, akár csak közlekedünk. A MotoPartsShop.hu üzletében megjelent néhány olyan Adrenaline ruha, amelyek viselési komfortra és védelemre is abszolút megfelelőnek tűnnek, és roppant jó az ár-érték arányuk is. Érdemes megismerni őket!
A farmereket statikusan, de a kabátot motoron kipróbálva is megnézhetitek videónkban
A nadrágokból többféle fazon is létezik. Valamennyinek közös vonása, hogy az üleprészen és a comb külső-oldalsó felén az egyébként is viszonylag vastag farmeranyag belső oldalán egy kevlár bélés helyezkedik el. Igazán rutinos olvasóink talán még emlékeznek arra a régi cikkünkre, amikor egy jégmotoros stunter menet közben “rácsüccsent” a szöges hátsó gumira – akkor ő is csak a kevlár betétnek köszönhette, hogy nem lett darált hús a hátsó fertályából.
A kevlár persze meleg – pontosabban nem szellőzik -, így az Adrenaline tervezői egy hálós betéttel zárták azt el bőrünktől. Így a nadrágok garantáltan kellemesebb viseletek lesznek melegben is. A csúszás elleni védelem persze nem minden: minimálisan a térdízületet meg kell óvni az ütésektől. Van, aki külső térdvédőt hord erre a célra – pedig a kívül levő gumi szíjak sem a biztonság fellegvárai. Mivel az Adrenaline nadrágok motoros cuccnak készültek, mindegyikben belső térdprotektor van.
Ezek a CE minősítésű védelmi eszközök típus függvényében vagy egy belső hálós zsebben, vagy pedig külső farmer tasakban vannak elhelyezve. Előbbi megoldás előnye a “simulékonyabb” megjelenés – így inkább nézünk ki “normális” embernek, mint motorosnak. Ugyanakkor a külső zseb sem butaság: így akár a szállásra megérkezve elég a protit kikapni és máris mehetünk vacsorázni. Na jó, az izzadt pólót egy cicamosdás (esetleg “sziszegős szappan”) bevetése után azért lecserélhetjük…
A felszereltebb – de a másiknál alig magasabb árú – nadrág ráadásul egy csomó motorozáshoz kedvező tulajdonsággal rendelkezik. Gumis betétei vannak a térdeknél és a csípőnél – így jobban tud alakot váltani annak függvényében, hogy motoron ülünk, avagy nem. Össze is cipzározható a kabátunkkal, és bővebb a szárának a szabása – így ha vastag csizmánk van, rá tudjuk húzni.
A nadrágok közös tulajdonsága a már emlegetett hihetetlenül kedvező ár-érték arány, amelyet ide kattintva aktuálisan meg is találsz.
Nem tartozik szervesen a kevláros farmerekhez a hálós dzseki, mégis remek kombinációnak tűnnek együtt. A kabát ráadásul nem kizárólag a legmelegebb évszakra való viselet, hanem tényleg tavasztól őszig hordható, és egy nyári túrára is tökéletes. Alapjaiban egy hatalmas szellőzőfelületekkel felszerelt cordura felső, amely valóban totális szellőzést biztosít.
Azonban nem fogunk megfagyni benne akkor sem, ha reggelente kicsit hűvösebb a levegő. Ugyanis jár hozzá egy szél- és vízálló bélés, amely önmagában ugyan nem túl esztétikus viselet, ugyanakkor a ruha használati hőmérséklet-tartományát nagy mértékben kitolja. A belső réteget egy körbe futó cipzár és az ujjaknál levő tépőzárak segítségével rögzíthetjük.
A menetpróba idején valóban éppen kedvező volt a reggeli hőmérséklet a teszt céljára, így kiderült: 10-15 foktól felfelé kvázi akármeddig hordható a holmi. Amely a béléssel persze vízálló is – ugyanakkor az annyira kicsi és könnyű, hogy miután kiszedtük, tényleg könnyen elfér akár a tanktáskában is. A túrák hűvösebb reggelein vagy hegyi szakaszain tuti kellemesebb lesz egy kizárólag a hideg miatt felhúzott esőkabátnál, egy jobb minőségű aláöltözőhöz képest pedig tutira spórolunk vele.
Motoros ruháról lévén szó persze meg kell vizsgálni a védelmet is. Az Adrenaline rendelkezik váll- és könyökprotektorokkal, amelyek szintén CE minősítésűek és elég nagyok is. A gerincet egy sokkal puhább réteg védi – ezt érdemes vagy keményebbre cserélni (a zseb elég nagy!) vagy akár kihajítani és egy gerincvédőt hordani helyette. Az ujjak és a nyak is szorosan zárhatóak tépőzárakkal, a karok bőségét pedig saját testi adottságaink vagy az aktuális aláöltözés függvényében patentekkel szabályozhatjuk.
Az Adrenaline hálós de béléses kabátja is a nadrágokhoz hasonlóan nagyon jó áron szerezhető be, amelyet ide kattintva megtalálhatsz. Az egész szett az esőruhát ugyan nem váltja ki, de nagyságrendekkel biztonságosabbá- és komfortosabbá teszi a motorozást – ráadásul egy elviselhető összegért cserébe!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »