Sok motorosnak van igénye rá, hogy menet közben a sisakra szerelt kamerával rögzítse élményeit – de egy esetleges baleset utólagos tisztázásához is nagyon hasznos lehet ugyanez! Csakhogy az utólag felberhelt kamerák ritkán kellemesek nagyobb tempónál – meg valljuk meg, hülyén is néz ki folyton egy kistévével a sisak tetején motorozni. Aztán sokan szeretnek zenét hallgatni menet közben, más pedig a navigációs utasításokat hallgatná a sisakban. Aztán van olyan, akinek elengedhetetlen, hogy telefonálni tudjon. Nekik mind kínál megoldást egy amerikai cég újdonsága: az Airwheel C6 és C8 bukósisakok alapállapotban tudják a fentieket, és még többet is!
Kezdjük a komolyabbnak tűnő cuccal. A C8 egy silddel és plexivel is felszerelt túraenduro sisak. Mint bukósisakról nem sokat tudunk róla, annyi biztos, hogy ABS héjszerkezettel készül. Az igazi csemegéket ugyanis belül találjuk. A teljesen vállalhatóan jó megjelenésű cucc állrészében ugyanis egy nagy felbontású kamerát helyeztek el, amely 120 fokos látószög mellett 2K-s felvételt képes készíteni. Mindezt egy 128 GB kapacitású belső tárolóra menti.
A C8 belsejébe a fülek mellé hangszórókat, a száj elé mikrofont is beépítettek. Így menet közben hallgathatunk zenét, navit, és telefonálhatunk is. Mindezeket a sisak oldalán elhelyezett gombokkal menet közben is könnyen kezelhetjük. Emellett mobilunkra is telepíthetünk egy hozzá való alkalmazást, amelyről szintén működtethető a bukó technikája. A 3’000 mAH beépített akkumulátornak köszönhetően zenét hallgatni akár hat órán át tudunk, folyamatos videózás esetén négy óra alatt esik hanyatt. Ami igazán izgalmas, az az Airwheel C8 tömege: mindezen felsorolt cuccokkal együtt 1’500 grammot nyom a mérlegen.
A tudás pedig még nem is ért véget: a sisak hátsó részén egy ledes fényforrás került elhelyezésre. Optikailag olyan, mint egy kis aerodinamikai elem, de rossz látási viszonyok mellett a rajta futó piros fény is növeli a biztonságunkat: a többi közlekedő jobban észre fog venni. Akár abban az esetben is, ha leszálltunk a motorról.
Műszaki tudományában teljesen ugyanezeket képes nyújtani a cég másik motoros fejvédője, a C6. Itt a célközönség elsősorban a robogósok, esetleg a retró stílusú vasak pilótái. Nincs ugyanis állvédő – ennek megfelelően a kamera a homlokrészre került. De a kiemelkedő minőségű, a környezeti zajokhoz igazodó hangrendszer és a hátsó biztonsági led ugyanúgy megtalálható.
A C6 alapból karbon héjjal készül, de kérhető színezve vagy éppen stílusos bőr borítással is. Sőt, igazi stílus-ínyencek akár plexivel is védhetik orcájukat: három patenttel lehetséges a buborék-vizort rögzíteni. Azt csak zárójelben tegyük hozzá, hogy van még egy C5 típus, amely viszont az extrém sportok szerelmeseit célozza – nagyon hasonló a C6-hoz, éppen csak a motorozás követelményeitől marad el egy picit.
Az amerikai illetőségű Airwheel termékpalettájának gerincét különféle kerekes cuccok alkotják, azonban innovatív bukósisakjaik is nagyon izgalmasak. Rendelkeznek európai képviselettel is, amely Belgiumban található. Nyilván sokakban felmerült kérdésként, hogy mennyit kóstálnak ezek a műszaki csemegékkel telezsúfolt bukók. Itt lesz az igazi csattanó: nem csak a tömege, az ára is kevesebb mint gondolnád. A C6-os európai ára ugyanis 299.-, míg a C8-é 399.- euró. Tehát utóbbi bő 120’000.- forint. Ami valóban egyáltalán nem vészes!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »