Az olasz holmik mindig hordoznak magukban valamiféle hanyag eleganciát, amely könnyen rabul ejti az emberek szívét. Rendszerint élen járnak a stílusos járművek tervezésében, persze náluk is akadnak vadhajtások, amelyeket jobb elfelejteni. Efféle kellemetlen dolog a Ducati Multistrada első generációja – a motor maga a megtestesült kellemetlenség. Szokatlan alapot nyújtott két motorépítő testvérnek, hogy a rút kiskacsából egy gyönyörűséges hattyút teremtsenek. Rendkívül vegyes keveréket sikerült kitenyészteniük a Milánó közelében élő Roscio fiúknak.
A Ducati Multistrada a Biuta keresztnevet kapta a készítőitől, akik alaposan átfaragták a taljánok L2-es túragépét – a felfüggesztés például a Hondától származik. Az első teleszkópok eredetileg egy VTR1000 SP2-ben dolgoztak, míg a hátsó rugóstag egy CBR alkatrésze volt. Az első fényszóró a régi, még 660-as Yamaha MT-03-ról lehet ismerős, míg a farokidom az Aprilia RSV tervezőinek szépérzékét hirdeti.
A 992 köbcentis léghűtéses kéthengeres blokkot nem piszkálták, ám a kenőanyag hőmérsékletét egy versenyautóból származó olajhűtővel tartják kordában. A gyönyörűen kígyózó kipufogórendszer kézzel készült egy Zard nevezetű műhelyben. A teljesítményt is némileg befolyásolja, ám ami sokkal fontosabb: ördögi zajt áraszt magából a szerkezet.
A Beringer fékrendszer tárcsáit a gyári kovácsolt Marchesini felnikre erősítették – ez egy olyan részlete a régi Multistradának, amely kétségtelenül jól sikerült.
Vannak nagyon drága részletek a Roscio fivérek motorján, ám nem estek át a ló túloldalára az építgetéssel. Sikerült egy olyan gépet rittyenteniük, amely már ránézésre is kiváló vezetési élményt nyújt és nem csak esztétikailag gyönyörködtet. Ki az, aki olvasatlanul, első ránézésre megmondta volna, hogy ez bizony egy csúnyácska Multistrada átirata?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »