Precedens értékű per zárult le pár nappal ezelőtt az angliai Derbyben. 16,5 millió forintos kártérítést ítélt meg Andrew Bakernek az angol bíróság egy nem megfelelően működő KTM 990 Supermoto első fékei miatt. Miért érdekes az eset? Baker használtan vette a motort 2009-ben. Mégis járt a kártérítés.
2010-ben Andrew Baker hazafelé tartott KTM 990 Supermoto-ján, amikor váratlanul és előjelek nélkül a motor első fékei beálltak. Baker átesett a motor első traktusán, ujjai és bal csuklója szilánkosra tört. Andrew egyébként sebész. Tekintettel arra, hogy eltört ujjcsontokkal nehéz precíziós műtéteket végezni, hónapokra munkaképtelenné vált. Ugyan a motort használtan vette, beperelte a KTM Sportmotorcycle AG-t. Kártérítést követelt, hiszen a KTM nem megfelelően működött, ő pedig több havi bérétől és juttatásaitól esett el a baleset következtében.

A KTM990SMT korszakalkotó technika volt, nagyon komoly első fékrendszerrel. Amely ezek szerint nem megfelelő anyagokból készült
Mivel Angolhonban sem minden fenékig tejföl, a tárgyalásra öt évvel a balesetet követően került sor. Az öt napos tárgyalást követően a bíróság Baker-nek adott igazat és 16,5 milliós kártérítést ítélt meg. Az indoklás szerint a fék beállását okozó korrózió a tervezési hibák és a nem megfelelő minőségű anyagok felhasználásának következtében lépett fel, ezért Andrew Baker jogosult a kártérítésre. A KTM természetesen megfellebbezte az ítéletet, amit viszont a fellebbviteli bíróság – mindenki meglepetésére – elutasított. Egyben deklarálta azt is, hogy egy közelmúltban forgalomba helyezett, megfelelően szervizelt, alacsony futásteljesítményű motoron egy ilyen hiba egyértelműen a gyártó felelőssége. Amiért pedig kártérítés jár – akkor is, ha a motoros használtan vette a motort (és természetesen a megfelelő időben és helyen szervizeltette azt).
Cimkék:
Ismét nem engedték belépni Lengyelország területére az Éjszakai Farkasok nevű motoros klub orosz tagjait, nálunk viszont koszorúztak!
Elolvasom »Bizony, a celebek között is szép számmal akadnak olyanok, akik rajonganak a motorokért. Folytatjuk a motorozó nemzetközi hírességek bemutatását.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »