Akár kezdő, akár rutinos motoros vagy, érdemes elolvasni a következő hasznos tanácsokat. A lista lehetne sokkal hosszabb is, ezúttal 10 dologra hívjuk fel a figyelmed.
A motorkerékpárokat leggyakrabban profi tolvajok lopják el, nekik a gyári kormányzárat csupán néhány másodpercbe telik eltörni. A legtöbben mégsem használnak egyéb védelmi rendszert. Pedig erre egyszerű módszer lehet a megfelelő erősségű lánc lakattal, persze nem a képen látható módon alkalmazva. Már csak azért sem, mert a kutyák levizelhetik.
Valószínűleg mindenkivel megtörtént már, aki ilyet használ, hogy elfeledkezett róla. Ez a kormányra rögzíthető huzal emlékeztetni fog a tárcsazárra. Így nem megy tönkre a motorod (és a zár), valamint a kínos szitukat is elkerülheted, amikor elindulás helyett talajt fogsz. Hasznos kis eszköz.
Lehet, hogy jól tudsz motorozni, de egy ilyen testtartás bárki szembejövőt megijeszthet, akár autóst, akár motorost. A motorod fizikai határait, és a saját tudásod a versenypályán teszteld! Itt nincs takarított aszfalt, ütköző zónák, és azonnali orvosi segítség. Mert ez közút. Ahol nem csak te közlekedsz egyedül, szemben is jönnek. Ha hibázol, mások életét is veszélyezteted. Ne légy barom!
Az első fék pánikszerű behúzása gyakori okozója az olyan baleseteknek, amelyeknek nincs másik résztvevője (például autó). Az alábbi videó nagyon szemléletesen mutatja be a tipikus hibát (1:19-nél a pillanat). A hasonló esések elkerülésének legjobb módja a gyakorlás, még jobb, ha instruktorok felügyelete alatt, vezetéstechnikai tréningen teszed ezt.
Minél hidegebb az idő, annál nagyobb veszélynek teszed ki magad motorozás közben. Ma már kaphatóak megfelelő felszerelések – fűthető kesztyű, -markolat, -ruházat, satöbbi -, de az aszfaltot nem fűtik. A motorgumik többségét nem téli használatra tervezték, viszont léteznek direkt erre gyártott típusok is. Ha nem rendelkezel megfelelő ruházattal, inkább ne erőltesd a hidegben való motorozást! A komfort hiánya mindig a koncentráció rovására megy, az pedig egyértelmű rizikófaktor.
Az alábbi képen valahol egy motorkerékpárt rejtettünk el. Pilótával együtt. Talán elég jól érzékelteti ez a fotó, hogy mennyivel nehezebb észrevenni egy motorost az úton. Mivel te vagy a gyorsabb, sokszor az autósok rosszul mérik fel a helyzetet, nem számítanak arra, hogy érkezel. Ha egyáltalán észrevesznek. A láthatósági felületed távolról még kisebb, így könnyebben beférsz a holt terekbe is, ne feledd!
Amikor a Yamaha megjelent ezzel a Tracer 700-ról szóló promóciós videóval, sok kritikus megjegyzést kapott. Rengetegen tették szóvá, hogy a bevezető rész nem épp szerencsés ajánlás, bár a befejezés végül természetesen boldog, ahogy egy reklámban illik is. Egy ilyen felvezetővel azonban talán ez a videó is hasznos jótanáccsá válik. A dühös, vagy más ideges állapot rossz döntésekhez vezethet, valamint a koncentrációt is negatívan befolyásolhatja.
Egyes sofőrök tolakodnak, direkt nem engedik el a motorosokat. Ha erőszakos fellépéssel találkozol hagyd őket! A következő pirosnál már csak emlékképként derengenek majd, kár a gőzért! És lassan majd eljutsz odáig is, hogy nem a káröröm lesz az első dolog ami eszedbe jut. A harag mindig rossz tanácsadó!
Amikor a mozgó forgalom hirtelen lelassul, jellemző, hogy néhány, a telefonját épp szabálytalanul nyomkodó sofőr hirtelen sávot vált. Figyelj a forgalom ritmusára, és légy résen a sorok között való haladáskor! A KRESZ egyik alapelve a bizalmi elv, de neked ezt egyszerre kell alkalmaznod a “bizalmatlanság elvével”.
Ha csak a karosszékből osztod az észt, az nem túl hiteles, és hamar ki is fog derülni. Minél többet motorozol, annál jobban megismerheted önmagadat is a világ egyik legklasszabb hobbija által. Amely bizonyítottan csökkenti a stresszt, a közös motorozásoknak köszönhetően pedig barátságok szövődhetnek, így a társas kapcsolatokban is segít. Kivételek persze mindig vannak, így a fotelmotoros kategóriában is:
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »