Nyáron is sok motoros indul egy napos gurulásai során hazánk – és Közép-Európa – legnagyobb tava felé. Akkor a program részét képezi általában egy strandolás is. A Balaton azonban sokkal többet nyújt motoros szemmel, mint némi pancsolás. A Magyar Tenger természeti szépségeit ilyenkor tavasszal lehet a legjobban kiélvezni, hiszen még nincs igazán meleg egy kis motoros ruhában való sétáláshoz, no meg a közúti forgalom is sokkal kisebb, mint strandszezonban.
Túránk története úgy kezdődött, hogy ráakadtam erre a weboldalra. Olvasgattam, és ismét (sokadszorra is) rá kellett jönnöm, hogy nagyon-nagyon sok felfedezni való szépség és érdekesség van még kis hazánkban. Mindenkinek, aki itthonra tervez kirándulásokat, bátran ajánlom az említett oldalt: remek ötleteket és lehetőségeket lehet meríteni belőle. Ihletet szerezve nekiálltam hát kilátókat keresni. Ráadásul olyanokat, ahová motoros ruhában is fel lehet sétálni. Így esett a választás a Révfülöpön lévő Millenium- és a Zamárdiban lévő Kőhegyi kilátóra.
A Balaton-felvidék pedig mindig is kedvelt motoros útvonalunk volt – és nem is csak nekünk, alighanem minden túrázó kedveli ezt a területet. Így össze is állt a terv, már csak a jó időnek kellett megérkeznie. Jómagam ugyanis nem vagyok a hűvös időben gurulás híve. Az első 2017-es áprilisi hétvégére aztán megérkezett a várva várt kellemes, napsütéses tavasz, így vasárnap két barátommal nekivágtunk hogy megnézzük a Balaton panorámáját északról, majd délről is.
A Csákvár – Gánt – Zámoly útvonalat érdemesebb kis kerülővel megtenni, a rövidebb út minősége nem a legjobb és ráadásul a hosszabbik nyomvonalon igen élvezetes kanyarokra lehet találni. Vagyis Budapesttől a Magyar Tenger felé így sokkal jobb menni, mint az unalmas és forgalmas hetes főúton (az M7-ről nem is beszélve). Az útvonalat teljes részleteiben nem írom le, ide kattintva mindenki hozzájut gurulásunk pontos térképéhez.
A túra motorozásilag legélvezetesebb része a Balaton-felvidék – meglepő módon jó útminőséggel. Régen ezeken a kanyargós kis utakon csak nagyon kényelmesre hangolt motorokkal lehetett közlekedni a csapnivaló minőségű aszfalt miatt, az elmúlt néhány évben azonban a legszebb részek friss burkolatot kaptak. Remek kanyarok és csodás táj várnak tehát itt, akármilyen vassal is érkezel.
A második oldalon tényleg jönnek a szebbnél-szebb balatoni panorámák. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »