Az alábbiak tanúsága szerint akadnak olyanok, akik a szó szoros értelmében motorosnak születnek. Timur Kuleshov (a barátoknak csak Timka) pontosan ilyen. Jelenleg “4 years old baby biker”-ként robbantgatja az internetet az ukránok legújabb nemzeti büszkesége. De ki is ő valójában?
Ha találkozni szeretnél vele, nem is kéne messzire utaznod. Timka 2012-ben Kijevben született, és ott is él szüleivel. Még nem volt egy éves, amikor édesapja bébihordóban megszellőztette a pelenkáját motoron, majd első születésnapjára sisakot, kesztyűt, térd-, és könyökvédőt kapott. Ja, és egy futóbiciklit. Néhány hónapon belül megtanult vele közlekedni, tulajdonképpen egy időben kezdett járni két lábon és gurulni két keréken. Aztán jött egy újabb modell (még mindig futóbicikli), a gyermek fejlődése pedig elképesztő volt. Még nem volt két éves, amikor 2014-ben érmeket szerzett a korcsoportos futóbicikli bajnokságban. Merthogy létezik ilyen is…
Aztán megkapta élete első teljes értékű kerékpárját, amivel egyből pótkerekek nélkül hasított. Apa itt már biztos lehetett benne, hogy a fia született tehetség – büszkén fogadta az utcán a járókelők elismerő pillantásait. Az első mini motorkerékpár (Blata) időközben már a garázsban pihent, de kellett várni pár hónapot, amíg az ifjú rider “ránőtt”. Az első métereket még télen, a havas utcákon tette meg Timka.
Ideje volt beszerezni igazi motoros védőfelszerelést. Az overallt gyártatni kellett, bukót pedig Kínából rendeltek – a közismert márkák ebben a méretben nem gyártanak sisakot. Le kellett cserélni a sportcipőt és a kesztyűt is. Aztán sorban jöttek a bemutatkozási lehetőségek, ezek közül az első az ukrajnai motorkiállításon 2015-ben, a Ducati standján egy szlalompályán adódott. Autogramot ugyan még nem tud adni Timka, de a közönség egyértelmű kedvence lett.
Közben Timur szorgalmasan gyűjtögette a futóbiciklis érmeket és a tiszteletbeli címeket. Gyűltek persze a kék foltok az eséseknek köszönhetően, de ezzel együtt a versenytapasztalatok is. A kisfiú alig múlt két és fél éves, amikor nagyobb közönség előtt egy kijevi fesztiválon mutatta be tudását. Ismertté vált, sőt megkereste az első gázsiját! Ami egy jégkrém és egy tank benzin volt. 2016-ban az oroszországi Podolszkban a versenyzői karrierje is elkezdődött a kis Timkának, ahol első alkalommal még nem tarolt, hiszen a minimoto és supermoto kategóriában a mezőnynél átlag két évvel fiatalabbként erre kevés esélye volta “baby biker”-nek. De a köridői folyamatosan javulnak.
A baby biker edzője egyelőre az édesapa (Alexander), aki mellesleg fényképész, és persze motoros is. Az anyuka (Victoria) pedig alkalmanként esernyő tartó lányt alakít a szereplésekkor. Természetesen anya az aggódósabb, de a család egyetért abban, hogy támogatják a kis Timka karrierjét – anélkül, hogy valaha is kényszerítenék. Ameddig megvan a motivációja, és azt tudják táplálni, van értelme a dolognak. Egyébként pedig az ebben a korban megszerzett tapasztalatok mindenképpen a hasznára válnak majd a későbbiekben. A gyerek szinte összenő a motorral, és még az előtt kialakulnak a megfelelő reflexei, hogy komolyabb kockázatot vállalna a pályán. Vagy akár később a közlekedésben. Záró videónkon pedig megnézheted, hogyan motorozik Timka most, még mindig csak négy évesen:
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »