2009-ben már egyszer felmerült ez az eszement ötlet, azonban most újra zörög a haraszt az USA védővámok ügyében. Amennyiben valóban keresztülvinnék ezt az orbitális emelést, az azt jelentené, hogy egy KTM RC390 ára körülbelül 3,5 millió forintnyi dollár lenne náluk! Érdekes egyébként, hogy a Ducati igazi terepe az Egyesült Államok piaca, valamint a sokféle japán kamuharley-t sem érinti a dolog. Hiszen az elsődlegesen ott eladott típusokat már eleve ott is gyártják az érintett márkák. Ellenben a Vespa, a már említett KTM és a kezdő-középsúlyú motorok tömegei mennének a levesbe. Gondolok például a CB500 sorozatra vagy a kint rendkívül népszerű 300-as Ninjára is. Mindezt kizárólag a vám megemelése miatt.
Igazán vicces, hogy egy főleg élelmiszerügyi törvényjavaslatba rejtették újra ezt a motorokra utaló részletet, ami teljesen érthetetlen. Az ellenzők fő kifogása az, hogy pont a hasonló hengerűrtartalmú motorkerékpárokat kis- és közepes méretű vállalkozások forgalmazzák. Ezeknél a tulaj és néhány alkalmazott keresi meg a saját pénzét, amit lokálisan el is költenek, így sok-sok kisembernek tennének keresztbe. Meglátjuk, most sikerül-e keresztülvinni a durva vám emelést, és ha igen, milyen következményekkel…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »