A Dakar Rally pihenőnapja előtt csúnyán beleszólt az időjárás az útvonalba: az ötödik etapot lerövidítették, a hatodik meg kompletten el is maradt. A második félidő is ennek szellemében kezdődött: a tegnapi, 7. nap sem az eredeti tervnek megfelelően alakult. Egyfajta kombinációja lett az elmaradt hatodiknak és az eredeti hetediknek. Ugyanakkor egy két napos maratoni összetett első felvonását is adta, vagyis a technikákra is figyelni kellett a versenyzőknek.
Elsőre azt gondolhatjuk, ezért mentek ilyen jól a Hondák: nekik az egy órás büntetésük miatt nincs sok vesztenivalójuk. A hatalmas hátránnyal rajtolt amerikai Ricky Brabec hiba nélkül motorozta végig a napot, és megszerezte élete első Dakar szakaszgyőzelmét. Persze esett egy jó nagyot ő is – este mondta is, hogy a Michelin versenygumik sárban bizony nagyon csúsznak.
Másodiknak csapattársa, Paulo Goncalves jött be, a napi harmadik helyet pedig az éllovas Sam Sunderland szerezte meg. Neki mostantól minden ilyen nap egy fél győzelem, hiszen a közvetlen mögötte álló Quintanillához képest növelni tudta az előnyét. Egy kicsit el is tévedt – ő igen nehéznek mondta navigációs szempontból a speciált -, illetve ahogy mondta, nagyon igyekezett óvni a gumikat, hogy maradjon belőlük mára is.
Ugyan a tegnapi napon csupán 160 kilométernyi gyorsasági lett megtartva, de a hatodik nap törlése miatt a 2017-es Dakar leghosszabb speciálja a mai lesz: az egész napi 886 kilométerből 490 lesz mért, ahol nem csak pontosan navigálni, de még sietni is kell a srácoknak. Plusz célba érni – ne feledjük: ilyenkor szoktak jönni a műszaki gondok. Ezek a motorok azért igénylik a napi karbantartást ennél az igénybevételnél – de ezt most csak a versenyzők maguk csinálhatják, és alkatrészük sincs hozz.
Dési János a 71. pozícióban zárta a tegnapi napot, összetettben pedig 68. Saghmeister Gábor a 89. pozícióban futott célba, az összes eddigi versenyt követően pedig 88. Vagyis mindkettejükről elmondható, hogy nagyon kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtanak. Emanuel Gyenes a 28. pozícióba hozta be KTM-jét, összesített eredménye pedig pontosan ugyanez – ő ugyan hátrébb csúszott a néhány nappal korábbnihoz képest, de még mindig igazán előkelő helyen áll!
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 9 | BRABEC (USA) | HONDA | 02:02:05 | – | – |
2 | 17 | GONCALVES (PRT) | HONDA | 02:03:49 | 00:01:44 | – |
3 | 14 | SUNDERLAND (GBR) | KTM | 02:06:48 | 00:04:43 | – |
4 | 11 | BARREDA BORT (ESP) | HONDA | 02:08:56 | 00:06:51 | – |
5 | 15 | METGE (FRA) | HONDA | 02:10:26 | 00:08:21 | – |
6 | 79 | SMITH (AUS) | KTM | 02:11:44 | 00:09:39 | – |
7 | 16 | WALKNER (AUT) | KTM | 02:12:04 | 00:09:59 | – |
8 | 3 | QUINTANILLA (CHL) | HUSQVARNA | 02:12:33 | 00:10:28 | – |
9 | 6 | VAN BEVEREN (FRA) | YAMAHA | 02:12:57 | 00:10:52 | – |
10 | 8 | FARRES GUELL (ESP) | KTM | 02:14:27 | 00:12:22 | – |
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 14 | SUNDERLAND (GBR) | KTM | 17:28:53 | – | – |
2 | 3 | QUINTANILLA (CHL) | HUSQVARNA | 17:46:38 | 00:17:45 | – |
3 | 6 | VAN BEVEREN (FRA) | YAMAHA | 17:51:09 | 00:22:16 | – |
4 | 8 | FARRES GUELL (ESP) | KTM | 17:57:29 | 00:28:36 | – |
5 | 16 | WALKNER (AUT) | KTM | 18:03:10 | 00:34:17 | 00:05:00 |
6 | 23 | DE SOULTRAIT (FRA) | YAMAHA | 18:13:26 | 00:44:33 | 00:07:00 |
7 | 31 | RENET (FRA) | HUSQVARNA | 18:31:30 | 01:02:37 | – |
8 | 17 | GONCALVES (PRT) | HONDA | 18:34:15 | 01:05:22 | 00:48:20 |
9 | 11 | BARREDA BORT (ESP) | HONDA | 18:43:40 | 01:14:47 | 01:01:00 |
10 | 34 | DUPLESSIS (ARG) | KTM | 18:45:29 | 01:16:36 | – |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »