Jelenleg zajlik Las Vegasban a Consumer Electronics Show (CES), ahol ritkán fordul elő átfedés a motorkerékpár-iparral. A robotikában is gőzerővel nyomuló Honda azonban most itt mutatta be a “Riding Assist” (vezetőt segítő módszer, nagyon pongyola fordításban önvezető motor) technológiáját, amit egy NC750 kasznijában prezentáltak a nagyérdeműnek.
A videón teljesen önjárónak tűnik, de nem az
A Riding Assist azonban nem egy-az-egyben önvezető technológiát takar. Sokkal inkább egyfajta önegyensúlyozó képességet, ami az eldőlések számát hivatott csökkenteni. A megvalósítás egy kreatív műszaki ötletre épül, a rendszer az egyensúlyozáshoz ugyanis abszolút nem használ giroszkópot. A mérnökök a megoldást a piros lámpáknál lábletétel nélkül egy helyben egyensúlyozó biciklis futároktól lesték el. A nagyobb villaszöggel rendelkező módban – amikor a villák nincsenek kontaktusban a kormányszarvval – a motor előre hátra mozgatásával és az első kerék “söprögető” mozdulatával érik el, hogy a motorkerékpár végig egyensúlyban maradjon. Itt biztosan megérne egy misét a hajtáslánc is, hiszen ilyen precíz mozdulatokhoz biztos nem alkalmas a donor soros kéthengeres blokkja. Erről azonban sajnos nem publikáltak semmilyen információt.
Egyenlőre tehát nem beszélhetünk olyan szintű önvezető képességekről, mint a Tesla vagy a Google esetében. Nem kell attól sem tartanunk, hogy a motorunk teljesen kiveszi kezünkből az irányítást. A Yamaha motorozó robotjához sem hasonlít az egyensúlyozó Honda. A most bemutatott funkciónak viszont nagy szerepe lehet a városi közlekedésre szánt motorkerékpárokban és robogókban. Hiszen lényegesen könnyebbé és biztonságosabbá teheti a vas parkolóhelyre betologatását, vagy akár a gépkocsisorok közötti lassú előre haladást. Főleg a kellő vezetéstechnikai tudással fel nem vértezett motorosok széles rétege körében.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »