A koppenhágai illetőségű kis cég nem túl szerényen kezdte meg működését. Jesper Vind, a Fenris Motorcycles vezetője a bemutatkozójukon úgy nyilatkozott, hogy igazából csak egyetlen versenytársuk van, az olasz Energica (írtunk már az Eva nevű csupasz és az Ego névre keresztelt sportmotorjukról is) . A fő amerikai konkurensek ugyanis mind nagyjából öt éve léptek piacra elektromos hajtású motorjaikkal, így a roppant gyorsan fejlődő technikai hátterű szegmensben esélytelenek velük – és a legfrissebb fejlesztésekkel – szemben.
Ezek persze így elég nagy szavak, hiszen nagyjából lesajnálta velük azt a Lightning LS-218-ast, amely fölényesen megnyerte a Pikes Peak legendás hegyi versenyét is. Úgyhogy a Fenris által fejlesztett motorkerékpárnak nagyon komolyat kell villantania, hogy ne maradjon szégyenben a góré… Nézzük, mit ígérnek róla!
Először is a bemutatón a Fenris Vision-e vonatkozásában annyi derült ki, hogy a masina meghajtásáért felelős elektromos motor döbbenetes, mindössze 11 kilogrammos tömeggel rendelkezik. Ez nagyjából NEGYEDE, mint a versenytársak adata… Ehhez nem gyenge, mert 150 kilowattos, tehát 204 lóerős teljesítményt ígérnek hozzá. Eddig jól hangzik?
A dolgot azzal fokozzák, hogy a teljes jármű bruttó tömege is mindössze 180 kilogrammot fog nyomni a mázsálón. Ami a 204 lóerőhöz társuló egyelőre hivatalosan ismeretlen, de nagyjából biztosan 300 newtonméter fölé várható nyomaték fényében elképesztő menetadatokkal kecsegtet. Ebből kettőt közöltek is: a végsebesség eléri a 300 kilométer/órát, a gyorsulás álló helyzetből százig pedig kevesebb mint három másodpercet vesz majd igénybe.
Egészen káprázatos, igaz? Ráadásul a Vision-e futóműve is izgalmasnak ígérkezik, ugyanis elöl-hátul lengőkaros kialakítású, a központi rugóstagokat pedig a motor hasa alatt helyezték el. A tervek egy közös platformra felépíthető többféle karosszériát mutatnak be, így kőkemény sportmotor mellett egy sporttúra jellegű rajzot is bemutattak már.
A nagy kérdések persze egyelőre megválaszolatlanul maradtak. Mennyi lesz a hatótávja? Milyen töltési idővel kell számolni? Ezekre igen nagy szükség lesz, hogy el lehessen adni azt az 500 darabot, amit a 2019-es piaci induló évre terveznek a Fenris-es fiúk. Mi mindenesetre drukkoljunk nekik, és zárásként nézzük meg a prototípust mozgás közben is bemutató kisfilmjüket.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »