A Victory tavasszal mutatta be új power-cruiserét, az Octane-t. A modell népszerűsítésére egy jól bevált módszert is bevetettek: saját kereskedőiknek világviszonylatban egy motorépítő versenyt írtak ki. A Yamaha hatalmas sikerrel alkalmazza a módszert a Yard Built programmal, de a Harley-Davidson is minden évben hirdet hasonló programot. Az Operation Octane a Harley receptjét másolja, hiszen itt is a dealerek faragták át kényük-kedvük és főleg kreativitásuk és ügyességük szerint a nagy V2-es vasdarabot.
A döntést ebben az esetben is a márka rajongói hozhatták meg. Az Operation Octane weboldalára felkerült valamennyi pályamű képanyaga (26 kereskedés készített átépítést), majd a Victory kedvelői leadhatták voksaikat a nekik legjobban tetsző masinára. A győzelmet a németországi Iwan-Bikes munkája, a Desert Racer szerezte meg.
Az eredeti felhasználási területtől meglehetősen messzire elrugaszkodott, terepes jegyeket viselő cucc számos ponton változott meg az eredetihez képest: a bütykös gumik fölött hátul módosult, elöl eltűnt a sárvédő. Alacsonyabb lett a kormány, egyedi a bőrözött ülés, és kézzel készült az egész fényezés. A két stílusos oldaltáska is különlegesebbé teszi a Desert Racert.
Külön hirdettek aranyérmest az Észak-Amerikából nevezett márkakereskedőknek. Logikus is a döntés, hiszen a viszonteladók nagy része mégis csak itt van. Közülük a legtöbb szavazatot a Dallasban található Champion Strokers által létrehozott Evil Ethel kapta. Az igazi power-cruiseres jegyeket viselő paripa kipufogórendszere külön misét érdemelne!
A nemzetközi értékelés ezüstérmét egy ausztrál munka kapta. A Brisan Motorcycles már a kezdetektől a Victory márkát képviseli, és mint elmondták, a Grifter névre keresztelt motor azóta is nagy népszerűségnek örvend a szalonjukban. A vörös holmi teljesen új arcot adott az Octane típusnak.
Észak-Amerikában is külön ezüstérmest hirdettek. A Coastal Victory által létrehozott King Octane is egy meseszép jármű lett. Láthatóan itt a formák teljesen eltérnek az élen végzett négyes többi darabjától. Főleg a sárvédők izgalmasak – de a fényezés is mestermunka!
Bár azt hiszem, mindegyik motor, amely részt vett az Operation Octane “hadműveletben” megérdemli az elismerést. Az összes pályaművet végigbogarászhatod ide kattintva.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »