A MotoGP világába belépő KTM-történelem részeként már a fejlesztés elején is volt tervezve egy „civil” verzió, ám akkor még RC213V-S vagy Desmosedici-szerű rendszámos bombázót rebesgettek. Aztán most úgy fest, egyelőre nem teljesen abban a formában valósul meg a dolog mint gondoltuk: egy bárki számára hozzáférhető, azonban rendszámozásra alkalmatlan pályamotor lett bejelentve. Vagyis szó sincs utcai verzióról.
Érdekes, hogy abszolút középutat választottak, mivel production racer sem lesz belőle egyelőre, amit a nem gyári alakulatok megvásárolhatnának. (A szatellit csapatok használnak ilyen motorokat, általában nem a legfrissebb fejlesztésekkel, de komoly gyári támogatás mellett.) Ez azért furcsa, mert a terepsportban elérhető ilyen szolgáltatás az osztrákoknál komplett csomagként a KTM 450 Rally-képében.

Száz darabot készítenek belőle, kicsit visszafogottabb teljesítménnyel. Ami 240 lóerő környékét jelent
Stefan Pierer, a KTM vezérigazgatója egy limitált, mindössze száz darabos sorozatot ígért az utca embere által is megvásárolható RC16-ból. Amelynek az árát teljesen szándékosan a Honda MotoGP replikája alá lövik be, nagyjából szűk negyven millió forintnak megfelelő euró környékére.
A 2018-ban várható motor persze nem egy full power, más néven „mindenperces” verzió lesz, hanem visszafogják 240 lóerő környékére.
Cimkék:
Tömött kocsisorban lassan toporogni erős autóval és motorral sem jó. A Porsche záróvonalon ki is lépett előzni. Meg a motoros is. Egykeréken...
Elolvasom »A motoros kaszkadőr műfaj, a stunt riding egyik alapítója, de azt foglalkozásként elsőként űző finn Arto Nyquist megérdemel egy kis emlékezést.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »