Az új F800 R roadsterrel és GT sportos túramotorral a BMW a középkategóriában is megújítja a termékpalettáját. A kéthengeres modellek eddig is nagyszerűen teljesítettek, ha városi felhasználásról, kanyargós utakon való sportos motorozásról vagy akár dinamikus túrázásról volt szó. A továbbfejlesztett változatok azonban még sokoldalúbb felhasználhatóságról tesznek tanúbizonyságot.
A két BMW F800-nak szinte csak az erőforrása közös, melyek – nem meglepő módon – mostantól mindenben megfelelnek az Euro4 előírásoknak. 2017-re azonban “ride-by-wire” elektronikus gázkart, és szériában két menetprogramot kapnak (Rain és Road). A sportosabb igényeket kiszolgáló Dynamic üzemmód extrafelszerelésként lesz elérhető.
Közös nevezőként megújul a teljes műszerfal – többek közt azért is, hogy a kiválasztott menetprogramot kijelezhesse -, és mindkét modellhez extraként rendelhetővé válik a HP sport kipufogódob. De itt szétnyílik az olló.
A roadsternek szánt F800 R fordított első teleszkópokat, radiális fékeket kap, hátul két lengőkart találhatunk. Az erőátvitel lánccal történik. Egyedi extraként magasított kormányt, vagy keréktárcsa dizájncsomagot is beikszelhetünk a megrendelőlapon. Az újonnan elérhető fényezések: piros (Racing red non-metallic); fekete (Blackstorm metallic); BMW Motorsport, azaz fehér/kék/piros (Lightwhite non-metallic/Lupine Blue metallic/Racing Red non-metallic).
A szolidabb kinézetű, hosszabb túrákra alkalmas F800 GT ezzel szemben elöl hagyományos teleszkópokkal, hátul csodaszépen megmunkált egykarú lengővillával rendelkezik. A hajtás átvitelét itt viszont alacsony karbantartási igényű bordásszíjra bízták. Optikájában hangsúlyosabb lesz az oldalidomon található GT felirat, színek tekintetében pedig három a magyar bajor igazság: egyszínű kék (Gravity Blue metallic matt); fehér (Lightwhite non-metallic); valamint fekete (Blackstorm metallic) verzióban lesznek elérhetők.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »