Az új F800 R roadsterrel és GT sportos túramotorral a BMW a középkategóriában is megújítja a termékpalettáját. A kéthengeres modellek eddig is nagyszerűen teljesítettek, ha városi felhasználásról, kanyargós utakon való sportos motorozásról vagy akár dinamikus túrázásról volt szó. A továbbfejlesztett változatok azonban még sokoldalúbb felhasználhatóságról tesznek tanúbizonyságot.
A két BMW F800-nak szinte csak az erőforrása közös, melyek – nem meglepő módon – mostantól mindenben megfelelnek az Euro4 előírásoknak. 2017-re azonban „ride-by-wire” elektronikus gázkart, és szériában két menetprogramot kapnak (Rain és Road). A sportosabb igényeket kiszolgáló Dynamic üzemmód extrafelszerelésként lesz elérhető.
Közös nevezőként megújul a teljes műszerfal – többek közt azért is, hogy a kiválasztott menetprogramot kijelezhesse -, és mindkét modellhez extraként rendelhetővé válik a HP sport kipufogódob. De itt szétnyílik az olló.
A roadsternek szánt F800 R fordított első teleszkópokat, radiális fékeket kap, hátul két lengőkart találhatunk. Az erőátvitel lánccal történik. Egyedi extraként magasított kormányt, vagy keréktárcsa dizájncsomagot is beikszelhetünk a megrendelőlapon. Az újonnan elérhető fényezések: piros (Racing red non-metallic); fekete (Blackstorm metallic); BMW Motorsport, azaz fehér/kék/piros (Lightwhite non-metallic/Lupine Blue metallic/Racing Red non-metallic).
A szolidabb kinézetű, hosszabb túrákra alkalmas F800 GT ezzel szemben elöl hagyományos teleszkópokkal, hátul csodaszépen megmunkált egykarú lengővillával rendelkezik. A hajtás átvitelét itt viszont alacsony karbantartási igényű bordásszíjra bízták. Optikájában hangsúlyosabb lesz az oldalidomon található GT felirat, színek tekintetében pedig három a magyar bajor igazság: egyszínű kék (Gravity Blue metallic matt); fehér (Lightwhite non-metallic); valamint fekete (Blackstorm metallic) verzióban lesznek elérhetők.
Cimkék:
Az újonnan született "mini" kaland-túra szegmensbe a nagyobb testvérek formai világával készül berobbani a Suzuki a V-Strom 250-nel.
Elolvasom »Szuperkönnyű felépítés, döbbenetes teljesítmény, ez a Ducati 1299 Superleggera receptje. Ha repülni tudna, ezzel küldenénk embert a Marsra.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »