Tavaly tavasszal, a Concorso d’Eleganza Villa d’Este keretében mutatta be a BMW a Concept 101 tanulmányt. A végtelen országutak élményét sugalló műalkotás azonban nem valamiféle beetetés volt, amelyet aztán erősen eltérő valós motor követett. Ugyanis a 2017-es esztendőre szalonokba – és onnan az utakra – kerül a K1600B sorozatgyártású nevet kapott bagger, amely gyakorlatilag pontosan megegyezik a csodálatos koncepciójárművel.
A mottó így szól: “The Spirit of the Open Road” – vagyis a nyílt utak szelleme. A motor valóban szinte sugallja magából az eleganciát, az erőt és a luxust. A bagger stílust abban a megjelenésében valósítja meg, amely az Egyesült Államokban (azzal legyünk tisztában, hogy ez a masina elsődleges vadászterülete és nem Európa) a legnépszerűbb: a futómű- és hajtáslánc minden eleme feketére van fényezve.
Hozza az összes kötelező elemet: a csepp alakú sziluettet, amelynek legmagasabb pontja a fejidom, a nyújtott, hátrafelé ereszkedő vonalakat, valamint az ennek befejezéseként igen alacsonyra került, a motor formájába szervesen illeszkedő oldaldobozokat. A stílusra a pontot a dobozokba integrált hátsó lámpák (szintén amerikai divat) és a hosszú és öblös kialakítású, teljes egészében krómozott kipufogók teszik fel.
A műszaki tartalom alapvetően nem változott a kiindulási alapot biztosító K1600GT-hez képest. A blokk ugyanaz a zseniális soros hat hengeres 160 lóerős monstrum, amely tényleg minden élethelyzetet könnyedén, sztoikus nyugalommal képes megoldani. Az igazi stresszmentes túrázás alapja. Amelyet a célpiac igényeinek megfelelően a jóval alacsonyabbra került üléspozíció és az előretolt lábtartó-trepnik tesznek teljessé.
A túramotor a bagger stílusnak megfelelően sokkal kisebb szélvédőt kapott – ám a gyár ígérete szerint a széles és lapos fejidom így is igen hatékony időjárás elleni védelmet biztosít majd. Hasonlóképpen harmonikusan illeszkedik e formai nyelvezetbe a két visszapillantó tükör, amelyek a mögöttes forgalomra való jó hátralátás érdekében aszférikus részt is magukban foglaló, nagy tükörfelületekkel rendelkeznek.
A K1600B tele van a márkára jellemző kényelmi- és biztonsági extrákkal. A futóművet a Dynamic ESA elektronikus rendszer automatikus csillapítás-szabályzással igazítja a mindenkori viszonyokhoz – persze itt a Road mellett a Cruise állás is megjelent. Az elsőben a csillapítás teljesen automatikusan, a legmagasabb színvonalú kényelem és a mindenfajta útfelületen lehető leghatékonyabb vonóerő-átadás jegyében alakul. Cruise csillapítás-üzemmódban a bagger ezzel szemben alacsony sebességtartományokban biztosít igen lágy, kimondottan kényelmes motorozást.
Igazán könnyű manőverezést tesz lehetővé a K1600B tolatássegítő rendszere, amely a baloldali kormánymarkolatról kényelmesen, egyszerű gombnyomással aktiválható. A motorkerékpár mozgása ezután az önindító kapcsolójának megnyomásával erőlködés nélkül végezhető el. Magyarul: a monstrumot nem kell tologatni, ha meggondolatlanul, orral a lejtő felé parkoltunk le. Amikor már mozgásban vagyunk, akkor viszont a Pro váltóasszisztens (extra felszerelés) segít, hogy soha többet ne kelljen a kuplungot húzogatnunk. Sem felfelé-, sem lefelé váltásnál.
Az új BMW K1600B karakterét a tizenegy dupla küllős dizájn szerinti, kovácsolt könnyűfém keréktárcsákkal is még exkluzívabbá tehetjük – de egyéb kiegészítők igen hosszú sorát kínálja a gyár hozzá, hogy valóban egyedivé tehessék a tulajdonosok ezt a már alapból is meseszép motort.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »