Amikor forgalmas helyen szenved valaki súlyos motoros balesetet – mondjuk olyat, amely után a sérült nem képes önmaga segítséget hívni -, remélhetőleg azonnal lesz valaki, aki riasztja a mentőket. Azonban mi van akkor, amikor egyedül ér hasonló baj? Lehet, hogy némi időbe telik, mire valaki rád talál – ez pedig bizony könnyen lehet halálos kimenetelű olyan esetben is, amikor egyébként az időben érkező orvosi segítség még megmenthetne. Egy valóban forradalmi thai újítás ezen kíván változtatni. A neve angolul értők számára több mint beszédes: Helpmet, azaz a “segélyhívó bukósisak”.
A témán amúgy sokan dolgoznak, hiszen jövőre a BMW egyes modelljeiben is megjelenik hasonló rendszer – az azonban a járműhöz kötött. A bajorok logikájával szemben a Helpmet magában a koponyát védő bukósisakban összpontosítja erőit, hiszen az eszméletvesztést az esetek többségében a koponyát érő lassulás okozza. Így a fejvédőben helyet kapott egy lassulásmérő, amely 95 g feletti érték esetén (innentől szinte biztos az ájulás) felett elindítja a segélyhívó algoritmust. A sisak héja alatt ugyanis található még egy SIM kártyás egység GPS helymeghatározóval, így szükség esetén a pontos koordinátáiddal együtt azonnal megy a riasztás a mentőknek, hogy induljanak. További előny, hogy amikor veszel majd egy ilyen bukót, regisztrálnod kell egy csomó adatodat, mint vércsoport, gyógyszer-allergia, értesítendő személyek adatai, satöbbi. Így azonnal egy jól informált mentőegység érkezhet a helyszínre – ez pedig szintén komoly lépés annak irányába, hogy életben maradhass.
Úgy gondolom, hogy az egyelőre még fejlesztési stádiumban levő thai újdonság valóban zseniális elgondoláson alapszik. Nem fogja lépten-nyomon kihívni a mentőket ha mondjuk otthon leejted az asztalról, de amikor tényleg rendesen odavered a fejed a motorral elvágódva, akkor azonnal teszi a dolgát. Fejlesztői azt remélik, hogy sok életet fog megmenteni – és azt hiszem ez most valóban reális terv.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »