Battle of the Kings – a világ egyik legrangosabb versenye, ahol a Harley-Davidson Dark Custom motorművészet kiválóságai, az egyedi építésű custom motorok szállnak harcba egymással a végső győzelemért, a Custom King címért. 2016-ban a közép-kelet európai régióban 13 H-D márkakereskedés versenyzik, és a harc elkezdődött: a custom gépekre április 18-ig lehet szavazni. A Harley-Davidson Budapest csapata idén egy minden ízében sportos, vagány, sötét vassal indul a megmérettetésen. Ismerd meg a magyar versenyzőt és szavazatoddal állj mellé a harcmezőn.
Adott egy gyári Sportster Iron 883, a dark custom család ikonikus tagja, amely önmagában is a nyers, koromfekete, lecsupaszított custom erő képviselője – hogyan lehet ebből még többet kihozni? A válasz egyszerű: nem kell más hozzá, mint szenvedély a motorozás iránt, lázadás a konvenciókkal szemben, egy merész koncepció és alázatos munka. Motorépítésnél a művészi koncepció és a magas fokú szakértelem együttese hozza létre azt a műalkotást, amelyet később nem a múzeumok falán csodálhatunk meg, hanem valódi környezetében, az utcán, utakon, az aszfalton végigdübörögve.
Bemutatjuk a Harley-Davidson Budapest által épített custom gépet, a világverseny magyar versenyzőjét. Egy dögös, dinamikus, vagány és minden ízében sportos motort ismerhetünk meg, egy olyan gépet, amely már első látásra tűzbe hoz. A sötét vas minden apró részletében magában hordozza a dark custom stílusjegyeket és a lázadás esszenciáját. Az inspirációt egy igazi klasszikus, a Willie G. Davidson által, a 70-es években épített Sportster XLCR adta, amely abban az időben nemcsak csúcsmodell volt, de egyben a dinamikus, sportos motor megtestesítője is. Az inspiráció másik forrását, egy ugyancsak klasszikus, de a filmművészet alkotása, a Mad Max film adta. Ennek eredőjeként a régi modellt 21. századi köntösbe burkolva, a legmodernebb technikával és teljesítménnyel ellátva született meg a custom motor.
Az átépítés során 85 százalékban Harley-alkatrészek kerültek felhasználásra, így a vasról hamisítatlan Harley-stíluselemek köszönnek vissza. Összességében a motor formája kecses, de dögös, arányos, áramvonalas, néhol aszimmetrikus, ami miatt egyszerre harmonikus és egyedi. A gyári- és a módosított custom alkatrészek harmóniája egy teljes egészet alkot. A lakk fekete fényezés, az egyedi, hangsúlyos fej- és faridom, és custom kipufogó együttese adja meg a motor dögös, vagány jellegét. Tovább hangsúlyozva a sportos design-t a szíjhatást láncra cserélték a tradicionális megjelenés jegyében és az egészet megfejelték az első és hátsó led-es fényszórók beépítésével.
A stíluselemek mellett a teljesítmény és használhatóság se szenvedett csorbát, a gép pont annyira van csak leültetve, hogy az éles kanyarokban, szerpentinen is a maximumot hozza. A hangja, a nyitott végű kipufogónak köszönhetően leginkább egy ’üvöltő sakálhoz’ hasonlít, csak erős idegzetűeknek ajánlott. A sötét harcos élőben is megmutatkozik, március 18-20-ig a Budapest Motor Show-n lesz látható a Harley-Davidson standnál, nézd meg élőben, szavazz rá és segítsd győzelemhez a magyar motort. Szavazni itt tudsz.
Modell: XL883N Iron
Évjárat: 2016
Váz: gyári H-D módosítva
Blokk: gyári
Kormánykifli: custom
Első villa: H-D XR
Lengővilla: gyári H-D XR módosítva
Első kerék: custom
Hátsó kerék: custom
Első lámpa: gyári H-D Led
Hátsó lámpa: Zodiac Led
Fényezés: Sapka Művek
Kézi (egyedi) munka: fejidom, tank, faridom, kipufogó
Különlegességek: szekunder hajtás lánc
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »