Egy brazil férfi megunta a magas üzemanyag árakat. Azon gondolkozott, hogy tudná olcsóbbá tenni motorjának üzemeltetését, amikor fia kémiakönyvében meglátta a megoldást. Elkészítette az ott található laborberendezést a motorjára építve, és teljesen házilagosan megalkotta a vízzel működő kétkerekűt. Az elv egyszerű: a vizet oxigénre és hidrogénre bontja, majd ez utóbbit elégeti az eredeti léghűtéses erőforrásban. Innentől ingyen tankol, és nem is túl sűrűn: a kis teljesítményű járgány ötszáz kilométert képes megtenni egyetlen liter vízzel!
A hírről sok helyen beszámoltak, az ugyanis nem a legfrissebb már: tavaly nyáron bukkant fel a zseninek tűnő feltaláló históriája. A kétkedők persze azonnal felbukkantak, szerintük a berendezés nem üzemelhet, mert egy liter vízből származó hidrogén kevés energiát szolgáltat félezer kilométer megtételéhez, ráadásul a kémiai bontáshoz szükséges energia többször is lemerítené az akkumulátort. A videón mindezt nem tudjuk ellenőrizni, de az vitathatatlan, hogy a motor mozog, mégpedig vízzel hajtva.
Azt nyilván nem tudom megállapítani, hogy vajon igaz-e a hír. Néhány dolog azonban elgondolkoztató. Egyrészt a világ közlekedését elvben akár forradalmasítani is képes brazil zseniről azóta sem hallott senki, ahogy a találmányáról sem. Másrészt sokan találtak fel hasonlót (az interneten keresgélve szinte rögtön ráakadtam egy szinte teljesen ugyanilyen, de évekkel korábban elkészült indiai szerkezetre), de ők sem sokáig szerepeltek a nyilvánosság előtt… Nem vagyok híve az összeesküvés-elméleteknek, de ez akkor is érdekes, nem? No és végül egy akár viccesnek is tűnő dolog, amely megmagyarázhatja, mitől megy Ricardo Azavedo motorja. Nézzétek meg a videón azt a folyót, amiből a vizet veszi! Abban szerintem minden van, talán H2O a legkevesebb. Lehet, hogy nem is a víz, hanem a benne levő nagy mennyiségű vegyszer biztosítja a haladáshoz szükséges égéshőt?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »