Már senki nem lepődik meg, de a 2016-os Dakar Rally harmadik szakaszát is le kellett rövidíteni a szervezőknek a rossz időjárás és a lehullott sok csapadék miatt. Az etap felvezetett a hegyek közé, keskeny murvás szerpentineken kellett zúzni a mezőnynek – a navigáció azonban mindenki szerint pofon egyszerű volt. Pontosabban szinte nem volt, ugyanis lezártnak tekinthető pályán haladt a mezőny. A Honda élversenyzője, Joan Barreda rettenetesen nagyot ment: a szakaszt olyan fölénnyel nyerte meg, hogy az összetett hatodik helyről egy mozdulattal az élre ugrott. Igaz, a befutó után kapott egy perc büntetést, amely – ez jól mutatja a verseny szorosságát – a napi eredményben az 5., összetettben pedig 3. helyre sorolta vissza.
A hondás büntetése miatt a Dakar-újonc helyi versenyző, Kevin Benavides nyerte a napot, míg összetettben – ez sem kis szó! – egy nem gyári pilóta, a szlovák Stefan Svitko került legelőre. A meccs azonban valóban hihetetlenül szoros: összetettben az első tizenhat versenyző áll tíz percen belül, de a harmincadik sincs messzebb az élen állótól húsz percnél. Úgyhogy a helyzet napról napra változni fog – főleg, mert folytatódik a hegyi menet: a mai negyedik szakasz bőven háromezer méter fölötti magasságokban fog zajlani.
Jogos a kérdés, hogy mi lett az előző nap győztesével? A szokásos: Toby Price az élen nyitotta a napot, és olyan akadályokkal szembesült, hogy nem tudott biztonsággal normális tempót motorozni. Komoly méretű kövek, mindenféle állatok és emberek(!!!) voltak a kijelölt útvonalon, így jogosan úgy döntött, hogy inkább visszavesz a tempóból és elenged más versenyzőket. Barreda ugyanakkor pont azt emelte ki esti nyilatkozatában, hogy az előző naphoz képest nem az első, hanem a hetedik helyről indulva sokkal jobb tempót tudott motorozni.
| Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | 47 |
|
HONDA | 02:31:03 | – | – |
| 2. | 2 |
|
HONDA | 02:31:29 | 00:00:26 | – |
| 3. | 49 |
|
KTM | 02:31:30 | 00:00:27 | – |
| 4. | 5 |
|
KTM | 02:31:34 | 00:00:31 | – |
| 5. | 6 |
|
HONDA | 02:31:37 | 00:00:34 | 00:01:00 |
| 6. | 42 |
|
YAMAHA | 02:32:39 | 00:01:36 | – |
| 7. | 23 |
|
KTM | 02:32:49 | 00:01:46 | – |
| 8. | 4 |
|
HUSQVARNA | 02:32:55 | 00:01:52 | 00:01:00 |
| 9. | 20 |
|
SHERCO TVS | 02:32:58 | 00:01:55 | – |
| 10. | 14 |
|
KTM | 02:33:29 | 00:02:26 | – |
| Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | 5 |
|
KTM | 06:27:04 | – | 00:01:00 |
| 2. | 47 |
|
HONDA | 06:27:38 | 00:00:34 | – |
| 3. | 6 |
|
HONDA | 06:27:50 | 00:00:46 | 00:01:00 |
| 4. | 2 |
|
HONDA | 06:27:58 | 00:00:54 | – |
| 5. | 20 |
|
SHERCO TVS | 06:28:00 | 00:00:56 | – |
| 6. | 14 |
|
KTM | 06:28:37 | 00:01:33 | – |
| 7. | 4 |
|
HUSQVARNA | 06:30:28 | 00:03:24 | 00:01:00 |
| 8. | 8 |
|
HUSQVARNA | 06:30:47 | 00:03:43 | 00:01:00 |
| 9. | 3 |
|
KTM | 06:31:53 | 00:04:49 | – |
| 10. | 17 |
|
SHERCO TVS | 06:33:23 | 00:06:19 | 00:02:00 |
Cimkék:
Egyelőre csupán pletykáról van szó, Honda közeli források szerint azonban lehet, hogy átveszik a TT-győztes Mugen Shinden gépek technikáját.
Elolvasom »A fénydiódás világítás most kezdett terjedni a kétkerekűek világában. A bajorok azonban megint lépéselőnyben vannak: náluk már lézer világít.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »