Manapság a naked motorok olyan teljesítményszintet ostromolnak, amelyet jó tíz évvel ezelőtt még a legdurvább sportmotorok is megirigyeltek volna. Főleg az európai gyártóknál gurult el a gyógyszer – bőven 160 lóerő feletti ligában játszik a bajorok, a taljánok és az osztrákok játékszere. Az előző évtizedben két nagyágyú volt az öreg kontinensről ebben a szegmensben – az Aprilia tartja a licitet, ám a Triumph huligánja felett kissé eljárt az idő.
Valójában nincs semmi probléma az angol vassal, mind a mai napig bivalyerős a Speed Triple blokkja és zseniális a futóműve, ám a többi gyártóval ellentétben nincs benne mindentudó számítógép, amely a motoros helyett vezetné a motort. Enélkül pedig nehéz eladni egy komoly és nem utolsósorban szélvész gyors járgányt. A 2016-ban érkező felfrissített változatról azt ígérik a mérnökök, hogy a kategória egyik legjobb motorját fogják harcba állítani.
Ez nem azt jelenti, hogy a legerősebb lesz – állítólag egy kicsivel 140 lóerő fölé hangolják a nyomatékos háromhengeres, 1’050 köbcentiméteres erőforrást. Viszont a fickós karakterével, pengeéles futóművével és fékrendszerével, a rosszalkodásra termett üléspozíciójával minden bizonnyal újból az élvonalba kerülhet a Speed Triple.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »