Hogyan is nézett ki egy motorostalálkozó régen? Gurgulázó V2-esek, surrogó levegős sornégyek, néhány sündörgő MZ – minden acél vagy alumínium, műanyag talán csak a söröspohár volt. Aztán a kétezres évek elejére mindenki be-cruiser vagy -chopperesedett, esetleg sportmotorosodott. Gumiégető hülyegyerekek pörgették a pokolba légolajos gixereiket, megjelentek a hétköznap öltönyös üzletemberek vagy halásznadrágos vállalkozók kemény motorosnak öltözve arra a pár napra – és ment a kőkemény rákkenroll.
Ekkor még robogóval vagy nagy túramotorral csak hébe-hóba találkoztunk, 110 százalékon ment az életérzés csinálása. Aztán az elmúlt egy-két évben elkezdett feltűnni a találkozók motorjainak változása. Lassan de biztosan elkezdtek megjelenni az addig jelentős túlsúlyban posztszocialista-kompenzálós gépek mellett (hiszen a szcéna ki volt éhezve az “igazi” motorokra) a hétköznapok szürke harcosai, akik általában még több pofont is állnak hóban-fagyban-esőben-napsütésben, mint a csillogó hétvégi motorok: a nagyrobogók.
A Harley-Davidson Open Road Festen sétálgatva feltűnt egy még szembetűnőbb motorcsoport: a CanAm család tagjai. Az átlagember csak képeken, videókon látja ezeket a különleges vasakat, de a helyzet az, hogy kicsiny országunkban meglepően sok van ebből az amúgy csak hobbijárműként működőképes motorból. (Trikeból, vagy minek nevezzelek?)
Ami igazából nem is lepett meg, a motorostalálkozók jelentős újgazdag-ellátottságát, hogy az ultimét póverkrujzer, minden cirkálók SUV-ja, a kétkerekűek X6-osa is minden bokorban akadt. Szó szerint. Az M1800R-ből nagyon sokat kellett, hogy eladjanak anno, ha most ennyi volt. Hihetetlenül sok zavargott a táborban, bőven top5-ben volt az ugyanolyan motorok számában.
Ne feledkezzünk meg a rózsadombi garázsok kötelező kellékéről a Honda Gold Wingről sem. Persze régebbit talán egyet-egyet látni, de az aranyszárnyas csopiban éppen megtűrt 1500-as modellekből már azért akadtak szép darabok, és persze az 1800-ból annyi van, mintha egy kaliforniai nyugdíjas találkozón lennénk.
Egy szó, mint száz: éljen a sokszínűség, öröm látni, hogy a találkozókon milyen heterogénné vált a felhozatal, és az átlagos motorosok is bátran elgurulnak a nem annyira csillogó verdáikkal is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »