Az idei volt a hetedik sorozatban megrendezett Onroad 48 órás motoros teljesítménytúra. Mint minden évben, ezúttal is egy adott tematika szerinti célpontokat kellett a résztvevőknek szebbnél-szebb utakon bejárniuk – hogy motorozzanak egy nagyszerűt, közben gyönyörű tájakat lássanak és bővítsék ismeretanyagukat. 2015-ben ez a téma a Felvidéken (vagyis Szlovákiában) található magyar várak végiglátogatása volt 48 óra alatt.
A rajtról és a célba futásról is rengeteg kép a galériában – kattints bármelyik fotóra!Összesen 37 motor nevezett, néhányan azonban különféle akadályok miatt nem tudtak elindulni – így május 29-én, pénteken 35 motor vágott neki az 1’400 kilométeresre tervezett távnak Salgótarjánból. Némi tekergéssel közép-kelet Szlovákiában kanyarogtak fel a Tátra vonaláig, ahol a többség a péntek éjszakát töltötte. Így szombaton a Tátra meghódításával kezdtek, majd annak nyugati szélén kellett újabb és újabb egykori erősségeket megkeresniük. Az útvonal kacifántos volt, és válogatottan szép és kanyargós szakaszokon vezetett végig.
Szombatra már nagyon szétszakadt a mezőny – itt százas nagyságrendű kilométerek választották el azokat a motorosokat is, akikről eljutott hozzám bármilyen információ. Akadt, akinek közel félezer kilométer maradt volna vasárnap délelőttre – ami nyilván teljesíthetetlen volt, így ők kénytelenek voltak rövidíteni és néhány egykori magyar erősséget kihagyni. A lényeg az volt, hogy mindenki épségben befusson Tatára, a célba – ahol egy közös ebéd várta a kemény motorosokat.
Dél körül már kezdtek szivárogni a résztvevők kisebb-nagyobb csoportokban. Volt, aki egyedül motorozta végig az egész távot, de olyanok is akadtak, akik 4-5 motorból álló csapatban nyomták végig. A célban lezajlott beszélgetések alapján jó néhányan mind a 29 kitűzött várat megtalálták – de olyan is akadt, aki az ideális 1’400 helyett közel 1’700 kilométert tekert le a két nap során! Egy dolog tűnt általánosnak: mindenki fáradtan, elégedetten, de színültig motoros élményekkel ült le megenni a túra zárását jelentő gulyáslevesét.
Végül az összes sikeres motoros megkapta emlékpólóját és emléklapját – mert nem volt köztük olyan, aki nem érdemelte volna meg. Különösen nagy elismerés jár azoknak, akik nem valamilyen nagy és kényelmes motor nyergében, hanem sportosabb gépen abszolválták a túrát. No meg az utasoknak, akik egy kivételével hölgyek voltak – mert egy fiatalember is végigutazta az egész Felvidéket büszke édesapja háta mögött! Ki kell emelni az egyetlen hölgy motorosunkat is, aki szintén végigment az egész útvonalon, és ugyanolyan szépen mosolygott a célban is, mint a rajtnál. Utolsóként érkezett meg Tatára, mégis hatalmas gratulációt érdemel az a házaspárunk, akik egy GSX-R600 hátán két személlyel valamennyi kitűzött célpontot végiglátogatva abszolválták a 48 óra kihívásait!
A legfontosabb mégis az, hogy mind a 35 elindult motor hiánytalanul megérkezett a túra végére. Megannyi kaland és élmény után, de valamennyi ép és egészséges vezetőkkel és utasokkal a fedélzetén! Amennyiben az eltévedéseket és a többlet-kilométereket nem számoljuk, akkor is biztosnak mondható, hogy a mezőny a 48 óra leforgása alatt jó ötvenezer kilométert tett meg – ami több mint elismerésre méltó teljesítmény! Legőszintébben gratulálunk mindenkinek – várjuk az élménybeszámolókat (ezek fotókkal együtt mind megjelennek az Onroad.hu hasábjain)! 2016-ban pedig folytatjuk!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »