A legfantasztikusabb dolgok közé tartozik, amikor valaki elveszti mozgásképességét, a motorozás iránti szenvedélyét azonban nem adja fel, és kerekesszékből is visszaül az imádott kétkerekűre – még akkor is, ha konkrétan annak “köszönheti” fogyatékosságát. Írtunk már olyan cégről, amely kimondottan ilyen embereknek épít motorokat, most azonban egy példa értékű ember nagyon megható történetét szeretnénk bemutatni olvasóinknak. Egy 34 éves önmagával vívott verseny végén hősünk ugyanis idén újra felállhat a rajtrácsra!
Elfed Weaver 13 éves korában szeretett bele a motorozásba, és reményteljes fiatal versenyzőként élete egyetlen célja volt, hogy az angol élvonalba kerülhessen és például rajthoz állhasson Man szigetén a TT-n. 1981-ben azonban a korábbi katonai reptérből kialakított snettertoni versenypályán balesetet szenvedett, amelynek következtében a T5-ös és T6-os csigolyái között olyan súlyos gerincsérülése keletkezett, amely élete teljes hátralevő részére kerekesszékbe kényszerítette. Ekkor el is fordult a versenypályák világától, mert képtelen volt kimenni oda úgy, hogy ő nem ülhet többé motorra – hiszen mellkastól lefelé lebénult a teste.
Hosszú időre tanulmányiba majd munkájába temetkezett (több doktori címmel a zsebében a Védelmi Minisztériumban töltött be magas pozíciót) – az igazi szerelem azonban nem hagyja örökre eltemetni magát, így az évek múlásával egyre inkább utat tört magának agyában a régi szenvedély. Először elkezdett egy trike-ot építeni, azonban végül félbehagyta azt, mert rájött, hogy neki csak a motorok adhatják vissza a boldogságát – mégpedig akkor, ha versenypályán körözhet velük! Így 2010-ben egy módosított Daytona 675-tel végigmotorozta az Isle of Man TT versenyvonalát – igaz, normál forgalmi viszonyok mellett és 45 perc alatt. Mivel azonban combjaival ő nem tudja tartani testsúlyát, karjai annyira elfáradtak, hogy rá kellett jönnie: a sportmotor számára nem lesz járható út.
Így belefogott egy egyenesebb üléspozíciójú gép átépítésébe: a KTM 690 Duke-ra esett a választása. A lábaknál levő kezelőszerveket felhelyezték a kezeihez, a csizmáinak pedig olyan kengyeleket építettek, amelyek visszajelzést nem adó és tartásra képtelen lábait fixen rögzítik. Eleinte biztonsági okokból tettek támasztókerekeket a gépre, amikor azonban ezek már akadályozni kezdték az elég mély bedöntésben, leszerelték őket.
2015-ben pedig, 34 év után újra eljön a pillanat: az 57 éves Elfed Weaver június 27-én rajthoz áll az Oulton Park versenyaszfaltján egy amatőr versenyen. Azután még több megmérettetést tervez az idei évre – többek között szeptemberben szeretne újra Donington Parkban is versenyezni! -, hogy jövőre megkaphassa a “rendes” versenyzői engedélyét és elindulhasson olyan megmérettetéseken, mint a Southern 100 az Isle of Man-beli Castletown-ban. Azt nyilatkozta, hogy ha ez az álma teljesül, akkor abbahagyja. Talán…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »