A terepmotorozás hatványozottan veszélyes műfaj, hiszen egy esetleges baleset során napok is eltelhetnek, míg valaki az adott területre téved. Ez pedig súlyos bukás esetén komoly probléma. Nem véletlenül mondják, hogy legalább párban induljon útnak az ember, ha ritkán látogatott területre megy motorozni.
Mégis előfordul, hogy nincs lehetőség egy motoros cimborára, akivel kölcsönösen vigyázhatunk egymásra és baj esetén egyből segítséget nyújthatunk a másiknak. Erre szolgál megoldásul a Ridersmate nevezetű eszköz, amelyet lovasoknak, kerékpárosoknak és motorosoknak fejlesztettek – tehát minden olyan sporthoz kiváló, melynek során a nyakunkat szeghetjük.
Az apró kis készülék két fő részből áll: az egyik felét a motorhoz kell rögzíteni, a másikat pedig magunkhoz erősíthetjük. A két részt egy spirál zsinór köti össze és baleset esetén ez a huzal kirántja a csatlakozót a gépre erősített részegységből. Ez egy automatikus vészüzenetet küld az előre meghatározott telefonszámnak, amelyből összesen hármat programozhatunk be. Az üzenet tartalmazza az aktuális pozíciónk GPS koordinátáit és az elszakadás pillanatát megelőző sebességünket. Így akkor is tudják értesíteni a mentőket, ha mi magatehetetlenül fekszünk valahol a fák között.
Azonban némi kérdés felmerül a használatával kapcsolatban, illetve finomításra szorulhat a Ridersmate. Nem találtam róla információt, de egy bizonyos időnek el kellene telnie a vészüzenet kiküldése előtt. Hiszen terepen előfordul, hogy elborul az ember, de úgymond kutya baja. Ilyenkor pedig a frászt hozhatjuk szeretteinkre, ha naponta három vészüzenetet küldözgetünk, aztán egyből kereshetjük a mobilunkat, hogy bejelentkezzünk: “Semmi baj drágám, ne hívd a mentőket, csak felborultam, mint a büdös bogár.” Tehát minimum egy perc időt kellene hagyni, hogy deaktiválhassuk a vészjelzést a készülékben – ennyi idő elég, hogy rendezzük a káposztalevet a sisakban egy bukfenc után.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »