Az 1903-ban alapított és egykor oly sikeres, az utóbbi időben azonban főleg anyagi gondjairól és tulajdonosváltásairól ismert márka most már másfél éve van az osztrák KTM tulajdonában. Az EICMA kiállításán bemutattak két nagyon izgalmas masinát, illetve természetesen közszemlére tették közelgő supermotojukat is.
Első gépük a 401 Vitpilen (ez svédül Fehér Nyilat jelent), amely a Husqvarna egykori hatalmas sikerének, az 1953-ban bemutatkozott Silverpilennek kíván emléket állítani. A gyári sajtóanyag szerint a 401 Vitpilen a klasszikus Silverpilen funkcionális egyszerűségét kívánja a modern technikával és a kortárs formatervezéssel ötvözni – mindezt egy kemény igénybevételekhez tervezett szerkezetben, amely tökéletesen megfelelő az utcai használatra.
Testvérmodellje, a Husqvarna 401 Svartpilen (meglepő módon ez annyit tesz, mint Fekete Nyíl) a gyár aranykorának ikonikus motorjai útját követve a puszta használhatóságra helyezi a hangsúlyt. Nem tartalmaz semmiféle sallangot vagy felesleges kiegészítőt, felszerelést, csili-vilit. A puszta motorozási élmény bármilyen körülmények közötti kiszolgálására született meg.
Mindkét 401-es modellt egyhengeres, négyütemű erőforrás hajtja, amely a gyár tájékoztatása szerint bőséges erővel rendelkezik (pontos adatot természetesen nem közöltek), és egy szilárd, ám könnyű és kompakt vázba van építve. “A motorozás hőskorának spirituszát és őszinteségét, a régi szép napok élményét hozzák vissza ezek a gépek a mai modern világba.” – ígéri a Husqvarna sajtóanyaga.
A Vitpilen és a Svartpilen csupán koncepciómotorok, a 701 Supermoto azonban már teljesen készen áll a sorozatgyártásra. Technikai adatai brutálisan komolyak: az egyhengeres, páratlanul dinamikus nyomatékleadású erőforrás 67 lóerős – elektromos gáz, első osztályú WP futómű, kimondottan supermotózáshoz fejlesztett blokkolásgátló és APTC csúszókuplung sejtetik, hogy mit is fog tudni valójában. No és még egy adat zárszónak: menetkész tömege 145 kilogramm lesz. Csak jöjjön már!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »