Az 1903-ban alapított és egykor oly sikeres, az utóbbi időben azonban főleg anyagi gondjairól és tulajdonosváltásairól ismert márka most már másfél éve van az osztrák KTM tulajdonában. Az EICMA kiállításán bemutattak két nagyon izgalmas masinát, illetve természetesen közszemlére tették közelgő supermotojukat is.
Első gépük a 401 Vitpilen (ez svédül Fehér Nyilat jelent), amely a Husqvarna egykori hatalmas sikerének, az 1953-ban bemutatkozott Silverpilennek kíván emléket állítani. A gyári sajtóanyag szerint a 401 Vitpilen a klasszikus Silverpilen funkcionális egyszerűségét kívánja a modern technikával és a kortárs formatervezéssel ötvözni – mindezt egy kemény igénybevételekhez tervezett szerkezetben, amely tökéletesen megfelelő az utcai használatra.
Testvérmodellje, a Husqvarna 401 Svartpilen (meglepő módon ez annyit tesz, mint Fekete Nyíl) a gyár aranykorának ikonikus motorjai útját követve a puszta használhatóságra helyezi a hangsúlyt. Nem tartalmaz semmiféle sallangot vagy felesleges kiegészítőt, felszerelést, csili-vilit. A puszta motorozási élmény bármilyen körülmények közötti kiszolgálására született meg.
Mindkét 401-es modellt egyhengeres, négyütemű erőforrás hajtja, amely a gyár tájékoztatása szerint bőséges erővel rendelkezik (pontos adatot természetesen nem közöltek), és egy szilárd, ám könnyű és kompakt vázba van építve. „A motorozás hőskorának spirituszát és őszinteségét, a régi szép napok élményét hozzák vissza ezek a gépek a mai modern világba.” – ígéri a Husqvarna sajtóanyaga.
A Vitpilen és a Svartpilen csupán koncepciómotorok, a 701 Supermoto azonban már teljesen készen áll a sorozatgyártásra. Technikai adatai brutálisan komolyak: az egyhengeres, páratlanul dinamikus nyomatékleadású erőforrás 67 lóerős – elektromos gáz, első osztályú WP futómű, kimondottan supermotózáshoz fejlesztett blokkolásgátló és APTC csúszókuplung sejtetik, hogy mit is fog tudni valójában. No és még egy adat zárszónak: menetkész tömege 145 kilogramm lesz. Csak jöjjön már!
Cimkék:
Az autókon évtizedek óta alapvető a kisebb koccanások hatását csökkentő lökhárító. Egy kínai feltaláló kidolgozta ugyanezt motorra is. Sokkoló!
Elolvasom »Komoly változtatást eszközöltek a 2015-ös Yamaha R1 technikájában. A japánok sportmotorja a megújult tartalommal újra a legjobbak közé tartozhat.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »