Amerika valóban a lehetőségek országa. Tony Pandolfo – aki a floridai Orlandoban éldegél – a fejébe vette, hogy jet hajtóművel mozgatott motort hoz létre. Meg is csinálta, Suzuki Hayabusája utcai használatra teljesen alkalmas – és jogtiszta – állapotban van. Laza 407 newtonméter mozgatja a szárazon mindössze 181 kilósra fogyott vadászsólymot. Ha felizgultál, ismerkedjünk meg Tony munkájának végeredményével.
Természetesen barátunk munkája nem tekinthető úttörőnek: az Onroad hűséges olvasói biztosan ismerik az Y2K masinát, amely évek óta kapható az Egyesült Államokban. Tony egy kisebb és könnyebben vezethető motort szeretett volna, ezért hajtóműnek az F-14-es vadászgép indítómotorját választotta. Ez annyira kompakt kialakítású, hogy egy normális motorkerékpár-vázban is elfér – nem kell hozzá nyújtott tengelytávú szörnyeteget építeni.
Első motorja egy streetfigthter volt, amelynek szerkezetén elmolyolt hat évet. Azonban kitanulta a műfaj rejtelmeit és buktatóit, mert másodikra már egy év alatt összehozott egy Suzuki Hayabusát – amely ráadásul teljesen emészthetően is néz ki. A hajtóművön kívül az erőátvitelen módosított egy komolyabbat – automatikus rendszert épített be a sólyomba -, valamint a hátsó fékre szerelt egy plusz nyerget a nagyobb lassítási képesség érdekében.
A motor végeredményben több mint négyszáz newtonméteres nyomatékkal tol, és amikor “gázt” ad a pilóta, elég látványos optikával örvendezteti meg a környezetét. El tudom képzelni, amint este hangulatos lángnyelveket húz maga után az Andrássy úton… Amire minden lehetőség adott, ugyanis potom hatvanezer dollárért Tony minden érdeklődőnek elkészít egy ugyanilyen bringát. De ha te ragaszkodsz a saját – mondjuk Harley-Davidson vagy éppen BMW márkájú – motorodhoz, elküldöd neki és 55 ezerből átépíti neked jet meghajtásúra. Végezetül nézzünk meg egy videót, amely bemutatja az izgalmas szerkezetet. Hangot rá, hadd szóljon!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »