Itt Európában elég határozott képünk van a mentőmotor nevű járműről: egy normális motorkerékpárt képzelünk magunk elé – persze lehet robogó is -, amelybe bepakoltak egy csomó életmentő felszerelést. Hiszen ezekkel sokkal gyorsabban oda lehet érni a balesetek helyszínére – vagy bármilyen beteghez -, különösen a nagyvárosok zsúfolt útjain.
A világ más részein azonban teljesen más a helyzet. Főleg a szegényebb részekre gondolok – ahol egyébként bolygónk népességének a java része él. Ezeken egyrészt az általános anyagi helyzet sem teszi lehetővé komoly mentőautók beszerzését és fenntartását, másrészt az úthálózat is megnehezíti egy nagyobb jármű eljutását a sérültekhez és a betegekhez. A sokkal olcsóbb motorkerékpárokból létrehozott mentők költségeik és mozgékonyságuk miatt terjedtek el. Íme néhány példa.
Létezik köztes megoldás is a nagyon egyszerű oldalkocsis “betegszállítók” és a világ jómódú részén elterjedt mentőautók között. Ezek pedig a Piaggio Ape-hez hasonló kis háromkerekűek, amelyekben akár némi alapszintű ellátás is lehetséges, és a betegek legalább zárt körülmények között utazhatnak a kórházig.
Érdekes járművekkel ismerkedhettünk meg, de ne gondoljátok, hogy ezek valamilyen újszerű találmányok. A mentőmotorok ilyen formája ugyanis abszolút egyidős a motorozással magával. Záró képeink ezt bizonyítják.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »