A KTM néhány éven belül beszállna a MotoGP-be, derült ki az osztrák vállalat vezetőjének interjújából. Stefan Pierer azt is elmondta, hogy egy teljesen új alapokon nyugvó sportmotorra is számíthatnak a KTM rajongói. Valószínűleg 2017 előtt nem fognak rajthoz állni gyári csapatként, de jövőre már bemutatják az új blokkot és a 2016-os esztendőben elkezdik az éles teszteket különböző versenyeken.
Az új versenygép az RC8 utódjaként kerül fel a modellpalettára és évente mintegy száz darabot kívánnak értékesíteni, amelyek utcán is használhatóak lesznek. Az RC16-os szíve egy ezer köbcentiméteres V4-es erőforrás lesz és a narancssárgáktól megszokott térhálós csővázban foglal majd helyet. Magától értetődő, hogy a futómű alkatrészeit a WP szállítja. A külsőt illetőleg még nem tudni, hogy az RC8 formavilágát örökíti tovább, vagy az újabb dizájnnal rendelkező kis RC-k csőrös orrkiképzését viseli majd magán. Az utcai és a kizárólag versenypályára szánt motorok nagyon fognak hasonlítani egymásra, de nem teljesen egyeznek majd.
A vételárról is csak közelítő értékek hangzottak el – nagyjából 150’000 és 200’000 euró között helyezik el. Ebben az árfekvésben már nem sokat számít, hogy negyvenöt- vagy hatvanmillió az adott motor ára. Gazdag üzletemberek játékszere lesz, amelyet néhanapján elővesznek a Ducati Desmosedici RR és Ronax 500 mellől, de ez mindegy is. Ha nekünk csak annyi jut, hogy a katalógusban és szalonban csodáljuk, már megéri egy ilyen műszaki remekművet építeni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »