Amire egy praktikus, bármilyen célra felhasználható motorkerékpárra vágyó indiai pilóta vágyhat, azt mind tudja az új Hero Passion Pro TR. A vas ugyanis nagyon strapabíró – legalábbis ezt ígéri a kontinensnyi ország vezető motorgyártója -, gazdaságos, kényelmes és könnyen vezethető. Mit takar mindez Indiában, mi kell ott egy motoros kalandor alá? Lássuk a részleteket.
A masina szíve egy 97,2 köbcentiméteres (kerekíthetjük százra, de itt minden egyes tizedesnek komoly szerepe van), léghűtéses, négyütemű OHC erőforrás. Az üzemanyagot karburátor juttatja az égéstérbe, de a gyújtás már digitálisan vezérelt. A legnagyobb teljesítmény 7’500-as fordulatnál jelentkezik, és 7,8 lóerő. A 8,04 newtonméteres nyomatékcsúcs (mit tizedek, századok!) pedig a négy sebességes szekvenciális váltón keresztül 4’500-nál szabadul a hátsó abroncsra.
Amely a világjárás jegyében némileg bordázott, hogy változatos talajviszonyok között is át tudja vinni az erőt. Amelynek egyébként nem kell túl nagy tömeget mozgatnia: a Hero Passion Pro TR telitankolva, menetkészen 119 kilogrammot nyom. Az üzemanyag-tartály térfogata 12,8 liter, amely valószínűleg elég egy darabig – hiszen ezek a kis léghűtéses bringák ritkán esznek többet két liternél száz kilométerenként.
A tömeg mérsékelt voltát annál inkább kell értékelni, mert a gyárban mindenféle, a kalandor motoroktól megkövetelt védelmi berendezést ráaggattak már. Van kartervédő, bukókeret, lámpavédő rács, tankborítás a térdeknél, kézvédők és kormánymerevítő is. A végsebességet a gyártó nem adta meg, de a helyi újságíró kollégák 130 kilométer/órára becsülik azt – nyilván komoly ismeretekkel rendelkezve a hasonló motorokat illetően.
A hivatalos gyári videótól a hideg futkos az ember hátán!
Az biztos, hogy nagyon erősen át kell alakítani a mi kis európai világképünket, hogy egyáltalán el tudjuk képzelni, milyen lehet nekimenni a végtelen világnak egy ilyen gépsárkánnyal. Pedig nem is biztos, hogy olyan rossz – csak éppen máshogy kell gondolkozni. Teljesen máshogy.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »