Amire egy praktikus, bármilyen célra felhasználható motorkerékpárra vágyó indiai pilóta vágyhat, azt mind tudja az új Hero Passion Pro TR. A vas ugyanis nagyon strapabíró – legalábbis ezt ígéri a kontinensnyi ország vezető motorgyártója -, gazdaságos, kényelmes és könnyen vezethető. Mit takar mindez Indiában, mi kell ott egy motoros kalandor alá? Lássuk a részleteket.
A masina szíve egy 97,2 köbcentiméteres (kerekíthetjük százra, de itt minden egyes tizedesnek komoly szerepe van), léghűtéses, négyütemű OHC erőforrás. Az üzemanyagot karburátor juttatja az égéstérbe, de a gyújtás már digitálisan vezérelt. A legnagyobb teljesítmény 7’500-as fordulatnál jelentkezik, és 7,8 lóerő. A 8,04 newtonméteres nyomatékcsúcs (mit tizedek, századok!) pedig a négy sebességes szekvenciális váltón keresztül 4’500-nál szabadul a hátsó abroncsra.
Amely a világjárás jegyében némileg bordázott, hogy változatos talajviszonyok között is át tudja vinni az erőt. Amelynek egyébként nem kell túl nagy tömeget mozgatnia: a Hero Passion Pro TR telitankolva, menetkészen 119 kilogrammot nyom. Az üzemanyag-tartály térfogata 12,8 liter, amely valószínűleg elég egy darabig – hiszen ezek a kis léghűtéses bringák ritkán esznek többet két liternél száz kilométerenként.
A tömeg mérsékelt voltát annál inkább kell értékelni, mert a gyárban mindenféle, a kalandor motoroktól megkövetelt védelmi berendezést ráaggattak már. Van kartervédő, bukókeret, lámpavédő rács, tankborítás a térdeknél, kézvédők és kormánymerevítő is. A végsebességet a gyártó nem adta meg, de a helyi újságíró kollégák 130 kilométer/órára becsülik azt – nyilván komoly ismeretekkel rendelkezve a hasonló motorokat illetően.
A hivatalos gyári videótól a hideg futkos az ember hátán!
Az biztos, hogy nagyon erősen át kell alakítani a mi kis európai világképünket, hogy egyáltalán el tudjuk képzelni, milyen lehet nekimenni a végtelen világnak egy ilyen gépsárkánnyal. Pedig nem is biztos, hogy olyan rossz – csak éppen máshogy kell gondolkozni. Teljesen máshogy.
Cimkék:
Amikor Allen Millyard épít valamit, az általában megalomán szörnyeteg lesz. Most a vékettőből hozta ki az általa elképzelt maximumot.
Elolvasom »A Tesztmotor főszerkesztője közel egy hónapja szenvedett halálos motoros balesetet. DennyM temetése szombaton lesz: családja titeket is vár!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »