A kamionok sofőrjei napi sok száz kilométert tesznek meg mindenféle utakon. Bármerre jársz, kamionokat látsz mindenfelé, amint igyekeznek célba juttatni a bennük levő akármilyen árukat. A hatalmas ponyva- vagy lemezfelületeken általában a fuvarozó cégek neve, illetve logója látható – néha pedig a tehetősebb tulajdonos valamilyen művészi dekorációval festeti ki a sok-sok négyzetmétert. Néha azonban reklám is megjelenik itt – akár egy fontos és nemes cél érdekében is.
A francia Transporteurs d’Image speditőr vállalat teherautóinak hátsó felületét – amelyet a mögöttük ballagó autók vezetői és utasai néha hosszú percekig kénytelenek bámulni – bevétel fejében értékesítette.
Ami nekünk, motorosoknak ebből fontos, az a megbízó francia állami közlekedésbiztonsági hivatal, az Essonne kérésének megfelelően oda felkerült hirdetés. A harminc félpótkocsi hátulján levő hatalmas banner ugyanis azt igyekszik mindenkinek a fejébe verni, hogy a motorosok bizony törékenyek. A kampány 180 napig fog tartani, amely idő alatt a becslések szerint a kamionok összesen 2,3 millió kilométert tesznek majd meg, és nagyságrendileg harminc millió ember fogja látni a hirdetést. Ami bizony nagyon fontos – lenne hazánkban is. Hiszen az idei év baleseti statisztikája és az eddig történt tragikus motoros halálesetek minden eszközt szükségessé tesznek, amivel csökkenthető a bekövetkező szörnyűségek száma.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »