A szigapúri dizájnverseny idei aranyérmese egy motorizált kétkerekű lett: a Tone Design munkatársa, Chen Kaiwen álmodta meg a kis elektromos masinát, amelynek nem csupán a formaterve érdemel említést.
Technológiai oldalról az apró robogó kommunikációs egységét kell kiemelnünk. A műszerfal ugyanis mint olyan nem is létezik – illetve csak egy vízhatlanul lezárható iPhone dokkolót találunk a kormányon. Ide behelyezve telefonunkat az átveszi a teljes tájékoztatási feladatkört: informál a menetadatokról éppen úgy, mint a navigációs tennivalókról. Természetesen ehhez egy saját alkalmazást futtat, amely az aljzatba helyezve automatikusan elindul.
Az sem véletlen, hogy akárhogy keressük, nem találunk visszapillantó tükröket az elektromos járgányon. A hátsó idomba ugyanis egy apró kamerát építettek be, melynek képe szintén az iPhone kijelzőjén jelenik meg, így a „műszerfalra” pillantva a teljes mögöttünk levő helyzetről is tájékozódhatunk.
A végtelenül letisztult és egyszerű vonalú kis T-Scooter amúgy egészen felhasználóbarát benyomást kelt: az ülés alatt egy olyan kis tárolórekeszt találunk, amelybe pont elfér a bukósisakunk. Nagyon nem csodálkoznék, ha csupán egy kisebb robogós sisaknak lenne itt hely – de ehhez a járműhöz nem hiszem, hogy sokkal többre lenne szükség.
Az elektromos városi jármű technikai adatairól egyébként pont semmit nem tudunk – na de nem is műszaki innovációs díjat nyert, hanem formatervezésit… Így az áráról vagy az esetleges gyártásáról sem. A legjobban talán úgy fogyna, ha az Apple megvenné a jogokat és az iPhone kiegészítőjeként árulná. Úgy biztos nagyon kapós lenne – már csak divatból is!
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Még csak rajongói elképzelés az MT-09 alapjaira épülő Tenere, de nem meddő ötlet csupán. A kalandorok körében komoly érdeklődés övezi a fantáziarajzot.
Elolvasom »A teljesítményt előre megmondták - és tartották is a szavukat. A Lotus motorkerékpárja 200 lóerős és igazi csúcstechnikát kínál.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »