Nagy titkolózás előzte meg a tavalyi évben az MT-09 piacra dobását – a szokásos beetetővideók, mézes madzag huzigálás és a többi általánossá vált előzetes marketing akciók. A lepel lerántását követően a közönség nagy része el volt ragadtatva a merész módon egyszerű formavilágtól. Egészen úgy hat a motor, mint egy műhelyben lecsupaszított, huligánkodásra tökéletesen alkalmas streetfighter. Elmaradt a már unalmasnak mondható transformeres forma, helyette kaptunk a maga félkésznek tűnő alakjával egy kiváló motorkerékpárt.
Nem csak üres és fellengzős szavak a fentiek – a Yamaha legvadabb modellje dizájn díjat nyert Hannoverben. Az iF Nemzetközi Formatervezői Fórumot 1954 óta rendezik meg, több kategóriában indulhatnak a jelöltek, amelyekben nemzetközileg elismert zsűritagok választják ki a legjobb termékeket. A japánok formatervező csoportjának a vezetője nyilatkozott, miután átvette a megérdemelt elismerést.
“Rendkívül büszkék vagyunk rá, hogy az MT-09 érdemelte ki a világ egyik legrangosabb elismerését, az iF formatervezői díját. Nagy erőfeszítéseket tettünk annak érdekében, hogy egy olyan motort alkossunk, amely kiválóan tükrözi a márka sportos arculatát, de tökéletesen használható marad a mindennapokban is. Szándékosan odafigyeltünk az üléspozíció tervezésénél, hogy kis sebességgel is élvezetes legyen a vele való motorozás.”
Ehhez személy szerint annyit tennék hozzá, hogy van benne egy kis füllentés – nem rossz vele alacsony sebességgel sem motorozni, viszont állandóan kívánja a tempós haladást, a nyélgázon való száguldást. Annyira mozgékonyra sikerült a motor, hogy nem egyszerű vele normálisan, a kívülállók számára kulturáltan motorozni – végig vigyorra áll az ember szája a sisak alatt.
A Yamaha mérnökei egy emberként dolgoztak, hogy a kimondottan tömör testbe rengeteg élményt sűrítsenek – a jövőben ezt az irányvonalat kívánják továbbvinni. Kérdés, hogy a nagyobb termetű motorosok ehhez mit szólnak majd. Remélhetőleg a klasszikus értékek sem vesznek el a sportosság oltárán.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »