Azután, hogy Cyrill Despres-t megbüntették. A történet már-már tragikomikus: az ötszörös bajnok olyan keményen hajtott az utolsó szakaszon, hogy előre tudjon lépni a dobogó alsó fokára – ami ezek szerint mégis csak jelent neki valamit -, hogy túlmelegedett az első féktárcsája. Ennek következményeként torz sebességadatot látott műszerein. Így aztán hiába adott bele apait-anyait és nyerte meg a 13. etapot, a végén sebességtúllépésért (!) kapott öt perc büntetést. Így visszaesett a napi ötödik pozícióba, összetettben pedig megőrizte a negyediket.
A statisztikákban azonban az fog megmaradni, hogy a 2014-es Dakar 13. szakaszát Joan Barreda nyerte. Pedig a spanyol, aki szinte az egész versenyen a végső győzelemért küzdött, előző éjjel nagyon későn ért be a táborba – kész csoda, hogy a szerelők reggelre tökéletes állapotba tudták hozni a Hondát. A szakaszgyőzelmeket tekintve így Barreda lett a verseny legeredményesebb motorosa öttel, a Honda pedig a legjobb márka hat elsőséggel. Külön kiemelték, hogy valamennyi célba ért CRF450 RALLY ugyanazzal a blokkal érte el a kockás zászlót, mint amivel elindult.
Ugyanezt nem mondhatja el a KTM – viszont Marc Coma első helyének köszönhetően TIZENHARMADIK alkalommal nyerte az osztrák márka a világ legnagyobb terepraliját. Az utolsó napon a fölényesen vezető Coma nem erőltette meg magát: csak a 18. pozícióban futott célba. Ez is bőven elég volt azonban az elsőség megtartásához, sőt. A 2003 óta a KTM színeiben versenyző spanyol 2006, 2009 és 2011 után ismét a pódium tetején végzett. Ez különösen az után nagy szó, hogy a tavalyi versenyt sérülése miatt ki kellett hagynia.
Csapattársa, Jordi Viladoms számára nagyobb volt a tét. A sarkában lihegő két Yamaha miatt nem lazíthatott, végig keményen kellett hajtania. Azt is nyilatkozta, hogy életében nem koncentrált ennyire, mint a Dakar utolsó napján. A veterán azonban elnyerte jutalmát, és élete legjobb eredményét érte el a 2014-es Dakaron.
Dakar 2014 13. szakasz (La Serena-Valparaiso, 378 km összekötő, 157 km speciál, összesen 535 km):
1. Joan Barreda, ESP (Honda) 01:59:44
2. Olivier Pain, FRA (Yamaha) 02:00:24
3. Helder Rodrigues, PRT (Honda) 02:01:07
4. Juan Pedrero Garcia, ESP (Sherco) 02:01:19
5. Cyrill Despres, FRA (Yamaha) 02:02:14 (00:05:00 büntetés)
6. Jordi Viladoms, ESP (KTM) 02:03:15
7. Michael Metge, FRA (Yamaha) 02:03:52
8. Daniel Gouet, CHL (Honda) 02:04:01
9. Kuba Przygonski, POL (KTM) 02:05:00
10. David Casteu, FRA (KTM) 02:07:04
Dakar 2014 összetett végeredmény (3’506 km összekötő, 5’228 km speciál, összesen 8’734 km):
1. Marc Coma, ESP (KTM) 54:50:53 (00:15:00 büntetés)
2. Jordi Viladoms, ESP (KTM) 56:43:20 (00:15:00 büntetés)
3. Olivier Pain, FRA (Yamaha) 56:50:56 (00:15:00 büntetés)
4. Cyrill Despres, FRA (Yamaha) 56:56:31 (01:05:30 büntetés)
5. Helder Rodrigues, PRT (Honda) 57:02:02
6. Kuba Przygonski, POL (KTM) 57:22:39
7. Joan Barreda, ESP (Honda) 57:44:54 (00:15:30 büntetés)
8. Daniel Gouet, CHL (Honda) 58:01:27 (00:01:30 büntetés)
9. Stefan Svitko, SVK (KTM) 58:41:03 (01:00:00 büntetés)
10. David Casteu, FRA (KTM) 58:49:02 (00:00:30 büntetés)
Az utolsó napról szóló beszámolót természetesen nem szabad lezárni anélkül, hogy Dési János sikeres célba futásáról ne ejtenénk szót. Honfitársunk ugyanis KTM-je fedélzetén eredményesen zárta a viadalt az összetett 54. helyen. Őszintén kell gratulálni neki is – és kivétel nélkül az összes versenyzőnek, aki akár autóban, akár kamionnal, de főleg quadon és különösen motorral végigcsinálta a világ legkeményebb terepraliját!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »