A napokban volt egy videónk a szándékos keresztben motorozásról. Mai kisfilmünk azt mutatja be, amikor a paripa hátsó kereke egyáltalán nem a pilóta akaratának megfelelően indul meg keresztbe. Ilyenkor az ösztönös emberi reakció – még a legnagyobbak és a leggyakorlottabbak esetében is – az azonnali gázelvétel. Viszont a hátsó hajtás teljes megszüntetésére a gumi válasza igen gyakran egy gyors megtapadás – amelynek viszont egyenes fizikai következménye az, hogy a motor azonnal függőlegesbe áll, majd átborul az ellenkező oldalára.
Ez a jelenség a high-side nevű bukás oka – amely talán a leginkább rosszindulatú és a legnagyobb rizikójú zakózási forma. A gyakorlat és a jól működő ösztönök azonban néha csodához vezetnek, és a pilótának sikerül kimozognia a villámgyorsan bekövetkező egyensúlyvesztést. Ritkán jön össze, de akkor annál látványosabb. Jöjjenek hát a legnagyobb high-side mentések a versenypályák világából!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »