Az Icon neve mára egybeforrt a divatos és figyelemfelkeltő motoros ruházati termékekkel. Tökéletesnek tekinthető a marketingjük, nem érik be egy-egy újabb ruha kollekcióval, a hozzá passzoló vasat is megfaragják a portland-i műhelyükben. Ebben az esetben sem történt másként, a jövő évi Icon 1000 gyűjteményhez megálmodtak egy megosztó külsejű motort – bár a custom vasaknál stílusról nem érdemes vitatkozni, vagy tetszik vagy nem.
Mindenesetre érdekes vas az Iron Lung, ahogyan a névválasztás is. Magyarul vastüdőnek fordíthatjuk, amely egy orvosi – a légzést gépi úton segítő – eszköz. Erre szükségünk is lehet az első pillantások után – a levegő ugyanis bennakad a mellkasban.
Az átépítés alapjául egy 1991-es Harley-Davidson Sportster szolgált, amely huszonkét év távlatából nem tűnik már valami izgalmasnak. Éppen ezért fogták a 883-as erőforrást és szteroiddal tömték, amíg ezerkettesé nem vált. Hozzácsaptak még egy Supertrapp kipufogórendszert, hogy elősegítsék a megnövekedett motor gázcseréjét.
A lényeges változtatást a külsőn vitték végbe, amely így méltó emléket állít a ’70-es évekbeli verseny Harleyknak. A retró amerikai sportmotor elejét alacsonyabbra helyezték és szélesebbre vették – az Icon által tervezett segédvázhoz pedig Progressive 970 rugós tagot csatlakoztattak. A szögletes tank és faridom által alkotott egység szintén az oregoni fiúk saját kezeinek munkáját dicséri, míg a kereket egy V-Rod-ról nyúlták – egy alacsonyabb oldalfalú első gumival talán jobban mutatna, de így rendkívül egyedinek hat az összkép. A motor fényezését egy szomszédos műhely – a Garage 31 – vállalta el, míg a régi stílusú nyerget a New Church Moto szabta.
A videón szembetűnik, hogy nem lehet egyszerű a vele való motorozás, az üléspozíció nem a legideálisabb – ez viszont nem róható fel egy elsősorban dizájnterméknek. A cég is úgy nyilatkozott, hogy nem a legkezesebb motor az Iron Lung, de a habitusával és a motort körüllengő stílussal ellensúlyozza ezt. Az viszont elvárható lenne, hogy az alapvető biztonsági követelményeknek eleget tegyen. Az első tesztelések alkalmával kiderült, hogy itt bizony el is bukott a projekt – lángba borult ugyanis az egész motor, így kénytelenek voltak gyorsan újjáépíteni és áttervezni egy-két apróságot. Ezek után viszont egy látványos, Icon-ikus motor vált belőle.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »