A Yamaha egy ideje már nem kínál negyedliteres gépet a fiatal motorosoknak. Néhány éve még ott szerepelt a palettán az YBR250, de az évek során csak az ára kúszott egyre feljebb – a műszaki tartalom kezdett lemaradni az újonnan megjelenő riválisoktól. A Tokyo Motor Show-n viszont testközelből is megcsodálhatták az érdeklődők a Yamaha legújabb prototípusát, az R25-öt. Az iwataiak úgy emlegetik, hogy egy superbike, amellyel a hétköznapokban is lehet motorozni. Azt még nem tudni, hogy ez a kifejezés mennyire helytálló, pontos műszaki adatokat nem közöltek – lévén még az egész motor fejlesztés alatt áll. A teljesítményt 35 lóerő fölé tervezik belőni, így egy ellenfele marad, a Kawasaki kis Ninjája, ami viszont jó pár köbcentivel öblösebb nála.
Az viszont a képeken jól látszik, hogy komoly külsővel ruházták fel az R25-öt – könnyedén felfedezhető rajta a vérvonal, az idomok sejtetik, hogy az YZR-M1 lehetett az apuka.
A meghajtásért egy teljesen új fejlesztésű, soros kéthengeres, folyadékhűtéses blokk felel, a nevéből adódóan 250 köbcentivel. Az injektor és a hatsebességes váltó is alapnak számít, ha tényleg egy mini superbike-ot szánnak az utcára.
A néhány nappal ezelőtt lebukott kis Triumph is hasonló elgondolás alapján készül – viszont az R25 komolyabbnak tűnik – így a képek alapján. A lengővilla igényes darab – nem egyszerű zártszelvény – az első teleszkópok is combosabb hatást keltenek – annak ellenére, hogy nem a most divatos fordított fajtából valók. A kipufogó Akrapovic mestertől származik, egész nagyfiús hangja van vele a masinának – ezt a cikk végén található videón hallhatjuk is.
Jogos a felvetés, hogy nem érdemes egy prototípust hasonlítani a jelenleg kínálatban lévő motorokkal – de bízzunk benne, hogy a kész motor is ilyen igényes lesz, a Yamahától megszokott minőségi színvonalon. Az áráról természetesen még semmit nem tudni – ha az MT-09 ínyenc műszaki tartalmát és kedvező árát vesszük alapul, még az is lehet, hogy megfizethető marad ez a kis bringa is, legyen akármennyire is a topon technikailag.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »