Bizonyára sokan éreztük már úgy, ha volt valami új a tarsolyunkban, hogy mielőbb meg szeretnénk mutatni országnak-világnak. Valószínűleg a Ducati is így érezhetett, mert nem várt a hagyományos novemberi EICMA motorkiállításig, hanem a Frankfurti Autószalonon mutatta be a 899 Panigalét.
Formatervével követi az 1199 Panigale zászlóshajót, ám méltó távolságban marad tőle motorikusan. A nagytestvér Superquadro V2-es blokkja megmaradt, ám jócskán, 898 köbcentiméterre csökkentették a lökettérfogatot. Így a teljesítmény 148 lóerőre, a forgatónyomaték pedig 102 Newtonméterre olvadt, ami hatfokozatú váltón keresztül mozgatja a 169 kilogrammos száraz tömegű gépet. A katalógusadatok alapján minden bizonnyal szépen szedheti a lábát.
A kis Panigale elektronikus gázmarkolattal érkezik, így könnyedén választhatunk a motorvezérlő elektronika által felkínált három programból. Ezekkel mindenkor az igényeinkhez igazíthatjuk, attól függően, hogy Verseny, Sport, esetleg Eső módban szeretnénk motorozni. A Verseny állás a leghegyesebb, ez kimondottan pályára való, itt engedékenyebb az ABS, a kipörgésgátló, több mozgást enged a motor hátuljának a hátsókerék elemelkedésgátló programja, az elektronikus motorfékvezérlés is kevésbé avatkozik közbe. A Sport fokozat finomabb gázreakcióval szolgál, de a maximális teljesítmény itt is kihasználható. Az Eső mód a neve ellenére pont az esést előzi meg, az előző kettőhöz képest jóval finomabb gázreakcióval és 110 lóerőre korlátozott teljesítménnyel operál.
Mivel az elődmodell, a 848 is követte nagytestvére vonalait, így magától értetődő, hogy 899 is szinte kiköpött 1199 Panigale. Ám nem kell nagyítóval nekiesnünk, hogy megkülönböztethessük a két gépet egymástól. Egyből szembetűnik, hogy az esztétikus és praktikus egyoldalú lengővillát itt egy hagyományos, két karos változatra cserélték. Ez sok ”félkarú lengővilla-fétisben” szenvedő motorosnak okozhat szomorú perceket – akárcsak a szerintem gyönyörű 999 megjelenésekor -, de őszintén megvallva így is piszok jól néz ki ez a vörös ördög, esetleg fehér angyal. Mert egyelőre csak ez a két színváltozat létezik, a vörös, fekete felnikkel, és a fehér, vörös felnikkel.
A futóművet előre a Showa szállítja, ami egy 43 milliméteres fejreállított villa, hátul pedig a Sachs rugóstagja dolgozik. A fékeket a Brembo szolgáltatja, Bosch ABS-szel kiegészítve, így a fékteljesítmény több mint elegendő. Elöl 320 milliméteres tárcsákat fognak közre a négydugattyús nyergek, hátul pedig egy 245 milliméteres tárcsát fékez két dugattyú.
Hivatalos információ még nincs róla, éppen hogy megjelent az alap 899, de várható, hogy közeljövőben bemutatják az S, esetleg az R verziót, amely a gyár szokásaihoz híven még kifinomultabb technikát fog magában rejteni. Az euróból átszámított alapár 3,4 millió forint, de mire ideér Magyarországra, addigra rákerül majd annyi, hogy inkább 4 millió körül guríthassuk ki a szalonból.
Végezetül tekintsétek meg a 899 Panigale promóciós videóját, ami azt próbálja sugallni, hogy mind közúton, mind versenypályán megállja a helyét a paripa. Az igazat megvallva azonban mégiscsak egy lezárt, biztosított aszfaltcsík lesz ennek a motornak az igazi otthona.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »