A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a „legkiegyensúlyozottabb roadstert”.

A Honda kínálatában mindig is különleges helyet foglaltak el a négyhengeres csupasz motorok. A 2026-os modellévre érkező CB1000F visszanyúl a gyökerekhez, és a 70-es évek végének, 80-as évek elejének formavilágát hozza el, de a lemezek alatt ízig-vérig 21. századi technika lapul.
A motor szíve a CB1000 Hornetből már ismert, eredetileg a 2017-es CBR1000RR Fireblade-ből származó, 1000 köbcentiméteres, soros négyhengeres blokk. A mérnökök azonban nem egyszerűen átemelték az erőforrást: a CB1000F karakterét kifejezetten a nyomatékos, utcai motorozáshoz hangolták.

A CB1000F acél hídvázra (diamond frame) épül, amely megegyezik a Hornetével, biztosítva a kellő merevséget és a könnyű kezelhetőséget. A futóművet azonban lágyabbra, „roadsteresebbre” hangolták, hogy a mindennapi használat során kényelmesebb, de sportos maradjon.

Bár a külső retró, a műszerfal és az elektronika a legmodernebb szintet képviseli. A gázkar elektronikus (Throttle By Wire), ami lehetővé teszi a különböző menetprogramok használatát.

A dizájnerek célja a „Monolith” koncepció volt: egyszerű, letisztult vonalak, amelyek a motorozás őszinte élményét hirdetik. A szögletesebb tank és az egyenes ülésvonal egyértelmű utalás az 1979-es CB750F-re.

A motor három színvariációban lesz elérhető:



| Motor | 1000 ccm, soros 4 hengeres, DOHC |
| Teljesítmény | 122 LE (91 kW) @ 9000 f/perc |
| Nyomaték | 103 Nm @ 8000 f/perc |
| Menetkész tömeg | 214 kg |
| Ülésmagasság | 795 mm |
| Tanktérfogat | 16 liter |
| Fogyasztás | 5,6 l/100km (WMTC) Exportálás Táblázatok-fájlba |
A 2026-os Honda CB1000F várhatóan a jövő év elején érkezik a kereskedésekbe.



Cimkék:
A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »