Kínában egy abszolút elismert motorgyártó a Zongshen. Sőt, még nálunk sem teljesen ismeretlen. Azonban már most, az elején nyugodjon meg mindenki: mai főhősünk alapvetően a helyi piacra készült, tudomásunk szerint nincs terveben az európai forgalmazása. A lényeg: nyilván létezik olyan vásárlói réteg, aki jellemzően városban motorozik, de mégsem akar robogót. Sőt, mondjuk vonzódik a chopperek és cruiserek világához, de azok jellemzően túl nagyok neki. Meg esetleg drágák is. Nekik akár tökéletes is lehet a Zongshen Yomi 125 – ugyan nem igazi V2-es, de váltani sem kell a vezetőjének.
A 124 köbcentiméteres erőforrás ugyanis egy hengeres – ereje pedig még a nyolcadliteres mezőnyben is inkább a “végtelenül harmatos” jelzővel illethető. Mindössze nyolc lóerőt ad le 8.000 körüli fordulaton, forgatónyomatékának csúcsa pedig alig több, mint 7 newtonméter 6.000-nél. Szóval a gyorsulás senkinek nem tépi majd le a fejét, és a végsebesség is a kezdők számára is uralható kategóriában marad: egy lehelettel 90 kilométer/óra alatt van.
Cserébe a Yomi 125-öt nagyon kényelmes lesz vezetni az alacsony motorosoknak is: ülése mindössze 65 centi magasan van a talajtól. A törékeny lányoknak sem okoz majd nehézséget megtartani: menetkész tömege (oké, a tank is csak 6,5 literes) csupán 113 kilogramm. Akik pedig nem rajonganak a sebességváltásért, azok is megszerethetik, ugyanis az erőt – legyen inkább erőcske – egy fokozatmentes CVT egység juttatja a hátsó kerékre.
Végezetül pedig a Zongshen Yomi 125 kínai ára sem nevezhető tragikusnak: 9.800.- jüant kóstál, ami napi árfolyamon átváltva nincs félmillió jó magyar forint. Persze tiszta sor, hogy nálunk ennél többe állna meg – de még akkor is egy 50-es új robogó árában mozog csupán. Végül a kérdés, mit tehet, aki most átnedvesedett alsóval vágyik egy 125-ös, vagyis A1-es jogsival vezethető cruiser birtoklására? Szerencsére nincs nagy baj, hiszen a Keeway árul ilyet – ráadásul az tényleg V2-es. A V-Cruise 125 nagytestvérét, a V302C modellt pedig mi is teszteltük.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »