A 2022-es EICMA kiállításán a Kawasaki standon már debütált hírünk két főszereplője. Akkor mutatta be ugyanis a márka a Ninja EV és a Z EV prototípusait. Sőt, azt ígérték, hogy még a 2023-as év során kereskedelmi forgalomba is kerülnek az első teljesen árammal hajtott motorjaik. Azóta aztán teljes volt a csend a témában – egészen mostanáig. Július 31-én ugyanis az Ausztrál Közlekedési Hatóságnál (maradjunk ennyiben, bár a hivatal teljes neve Department of Infrastructure, Transport, Regional Development, Communications, and the Arts) bejegyeztették az NX011A és az NR011A kódjelű típusokat. A szabadalmak lejárati ideje 2030. július – és a bejegyzések azért Ausztráliában történtek, mert állítólag ott zajlik a folyamat a leggyorsabban. A fotókból kiderül, hogy a két modell valóban a Ninja EV és a Z EV. A bejegyzésből pedig műszaki adatokat is megtudhattuk!
Az elekromos motor teljesítménye 9 kilowatt, vagyis picivel több, mint 12 lóerő. Innen már tiszta sor, hogy nem az ezreseket, hanem a 125-ösöket fogja kiváltani a két elektromos újdonság. Sokkal inkább ingázásra és városi közlekedésre szánja őket a Kawasaki. Mindkét motor tengelytávja 1.370 milliméter – tehát fordulékonynak ígérkeznek. A legérdekesebb azonban a tömegük: a Z e-1 mindössze 135, míg a Ninja 140 kilót nyom majd. A Kawasaki tehát inkább a használhatóságra, mint a hosszú hatótávra helyezte a hangsúlyt – bár éppen az utóbbi adatokat nem ismerjük sajnos. Bízzunk benne, hogy hamarosan ezen a téren is okosabbak leszünk!
A Kawasaki nyilvánvalóan nem kizárólag az elektromos hajtásban látja a motorozás távoli jövőjét. Mármint az annyira távolit, amikor kénytelenek leszünk lemondani a belsőégésű erőforrásokról. Mivel senki nem lát el oly messzire, nyilván mindenki keresi az utat, amely lehetővé teszi az átállást. Nem friss ugyan az a videó, amely a zöldek elképzeléseit mutatja be erről – de érdemes felidézni, hogy mi minden jár a márka mérnökeinek a fejében.
Akár tetszeni fog ez a világ, akár nem, annyi biztos, hogy lassan elérkezik. Saját eddigi tapasztalataim szerint nagyon is élvezhető lesz majd – éppen csak más, mint az elmúlt évtizedek voltak. Motorozni jó volt eddig is és jó lesz ezután is – bízzunk a mérnökökben, hogy megoldják ezt nekünk! Hogy tisztán elektromos, hibrid vagy éppen hidrogén meghajtással, az talán mindegy is…
Cimkék:
Érdekes módon az utólagos kipufogók gyártói egyre komolyabban veszik a 125-ösöket. A Yoshimura most a Dax tulajoknak kedveskedik.
Elolvasom »Vajon szükség van egyhengeres, ötszáz köbcenti alatti Harley-Davidson motorra? India megválaszolta a kérdést: határozottan IGEN!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »Egykoron a Yugotours szervezte a Jugoszláv társasutakat. Mi most magunknak szerveztünk egy motoros túrát a Balkán irányába.
Elolvasom »A világ legmotorizáltabb részén rengeteg hasonló moped rohangál - felénk a Malaguti Spectre GP 125 versenytárs nélkül támad.
Elolvasom »Motorosként az egyik legjobb dolog új motort venni. Hát még akkor, ha mi bonthatjuk ki a dobozból és mi szereljük össze!
Elolvasom »