A Triumph Motorcycles komoly múltat tudhat maga mögött, hiszen az elődjének számító Triumph Cycle Company-t 1886-ban alapította Siegfried Bettmann. A túlzás nélkül legismertebbnek mondható brit motormárka sok mindent átvészelt azóta. Két világháború, tűzvész, tulajdonosváltások és a gyár többszöri költözése ellenére a Triumph továbbra is készíti a jobbnál-jobb motorokat. 2017-ben megnyitották látogatóközpontjukat a nagyközönség előtt, így idén tavasszal egy angliai út során természetesen nem hagytuk ki a lehetőséget, hogy belülről is megnézzük, hogyan készülnek a legendás sorhármas blokkokkal ellátott gépek. A gyár mellett egy komoly gyűjteményt is kiállított a cég a korábbi modellekből, így természetesen annak a megtekintését sem hagytuk ki. Mindebből pedig hoztunk egy kis ízelítőt az alábbi videó formájában.
A Triumh Motorcycles Hinckley-ben található központi gyárát 1987-ben építette John Moore, aki néhány évvel korábban vásárolta meg a csődbe ment vállalatot. A negyvenezer négyzetméteres gyáregység mellett a következő évtizedekben új üzemek épültek Ázsiában és Dél-Amerikában. A központ azonban továbbra is Hinckley maradt, ahol a Tiger 1200 összeszerelése mellett a fejlesztés és a tervezés is zajlik. A cég az alkatrészeinek jóval több, mint a felét saját maga állítja elő. Ez pedig a folyamatos alkatrész ellátottság mellett a minőségbiztosítást is nagyban megkönnyíti. A legnagyobb felvevőpiac meglepő módon az USA, az elkészült motorok többsége ott talál gazdára. A vasak alig egynegyede kerül értékesítésre az öreg kontinensen. A Triumph azon kevés gyártók egyike, akiknek nincsen a középkategória alatti modellje, hiszen a legkisebb motorblokkjuk is majdnem 700 köbcentis. Igaz, a legújabb hírek szerint ez rövidesen változni fog.
A Triumph elképesztően gazdag történelmének számtalan különleges darabja látható a gyár épületében helyet kapott kiállításon. A paletta egy része a hírneves gyűjtő, Dick Shepherd kollekciójából származik, mint például az 1901-ben készült első Triumph-prototípus. A korai modellek egy-egy darabja mellett azonban feltűnnek olyan példányok, melyek a mai korhoz köthetően bírnak különleges történettel. Ilyen például a James Bond-ot többször alakító színész, Daniel Craig saját Scrambler 1200-asa, vagy éppen Steve McQueen TR6-osa. A Triumph a versenypályákon is ismert név volt, így számtalan gyorsasági- és egyéb versenymotor is a kiállítás részét képezi. Helyet kapott a múzeumban természetesen a leggyorsabb Triumph is: a Land Speed Rocket Streamliner, melyet a többszörös MAN TT győztes Guy Martin vezetett a Boneville-i sós síkságon. Hatalmas élmény volt személyesen meglátogatni mind a múzeumot, mind a gyárat – a videós beszámoló ebbe adott némi betekintést.
Cimkék:
Néhány éve egy fiatal magyar motoros hozta létre a Serpentize márkát. Különleges filozófiájuk miatt érdemes megismerni őket!
Elolvasom »Két fontos dologgal tartozom a visegrádi motoros korlátozás miatt: válaszolni a hozzászólásokra, és beszámolni a megbeszélésről.
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »Egykoron a Yugotours szervezte a Jugoszláv társasutakat. Mi most magunknak szerveztünk egy motoros túrát a Balkán irányába.
Elolvasom »A világ legmotorizáltabb részén rengeteg hasonló moped rohangál - felénk a Malaguti Spectre GP 125 versenytárs nélkül támad.
Elolvasom »Motorosként az egyik legjobb dolog új motort venni. Hát még akkor, ha mi bonthatjuk ki a dobozból és mi szereljük össze!
Elolvasom »