A 2021-es év legvégén sikerült már kipróbálni a CFMoto egyik modelljét – a 650MT is egészen jó csomagnak tűnt az árához képest. Éppen ezért érdemes röviden szót ejteni ennek nagytestvéréről. Ennek apropója nem más, mint hogy a már eddig is létező 800MT kapott egy még spécibben felszerelt modellváltozatot, amelyre a roppant hangzatos CFMoto 800MT Explore Edition nevet akasztották. Nagy vonalakban fussuk át, mit is kínál ez a masina.
A már létező 800MT Touring tudományával kell kezdenünk. A motor lelke egy soros, kéthengeres, 799 köbcentis erőforrás, amely 91 lóerőt és 75 newtonmétert állít a vezető szolgálatába. Az erőt elektromos gázon keresztül szabályozhatjuk, így vannak üzemmódok is – igaz, “csupán” Sport és Rain. A futómű KYB fordított telóból és központi rugóstagból áll – amelyeknek ráadásul minden paramétere állítgatható. A rugóutak ugyan nem hosszúak – elöl 160, hátul 150 millit mozognak a kerekek – de a 800MT nyilván nem krosszmotor.
A biztonság terén szerencsére áldoztak a tervezők. Nem csak ABS, hanem alapból kanyar-ABS jár a géphez, és szériában adják a bukócsövezést is. De van kormánygátló és a tempós haladásért gyorsváltó is. Az Explore Edition nevű új verzió ezeket fejeli még meg egy fejlett menetvezérlő elektronikával, amely aszfalton és lazább talajon is biztos gyorsulást és stabilitást ad. Itt a műszerfal egy 8 colos folyadékkristályos egység, és a forgalomban holttérfigyelő radar is fokozza a biztonságot. A “terepképességet” ezen a kivitelen Michelin Anakee Adventure abroncsok javítják.
Természetesen amikor valaki sok földutat tartalmazó viágjárásra indul, erőlködés nélkül tud bütykösebb gumikat is tetetni a 800MT Explore Edition-re. A 19-es első és 17-es hátsó gumik mérete ugyanis olyan klasszikus túraenduros, amelyre komoly kínálatból válogathatunk. A 231 kilós menetkész tömegű kalandmotor pedig könnyen felszerelhető többféle csomagtartó-rendszerrel (van gyári is), hogy megfelelő mennyiségű cuccot pakolhassunk a kalandozáshoz. A Touring változat már kapható Magyarországon is – a részleteket és az árát itt találod róla. Bízzunk benne, hogy idén egy tesztet is készíthetünk vele!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »