A Ducati kínálatának immáron több, mint harminc esztendeje stabil pontja a Monster család. Ennek egyik alapja az, hogy az olasz gyár folyamatosan “haladt a korral” – vagyis kellő mértékben modernizálta népszerű típusát. Persze az igazi rajongók már az utolsó nagy frissítéskor is majdnem sokkot kaptak. Odalett a Monster védjegyének is számító térhálós váz – meg még sok egyéb emblematikus részlet. Amennyiben meglátják Filippo Ubertino formatervező elképzelését a jövő Monsteréről, lehet többen öngyilkosok is lesznek közülük… Ez a vízió ugyanis már szinte semmiben nem hasonlít egy klasszikus Szörnyetegre. Például már V2 sincs benne – de még belsőégésű motor sem. Mivel elektromos!
Azt ugyan régóta tudjuk, hogy hamarosan érkezik az elektromos Ducati – de persze nem ez. Viszont mi most beszéljünk az olasz dizájner víziójáról: hogyan képzeli ő el a valamikori jövőben megvásárolható Ducati Monster modellt. Kezdjük is a formával, amely nagyságrendileg semmiben nem hasonlít egy mai névrokonára. Tényleg a távoli jövőben játszódó filmek motorkerékpárjai jutnak róla eszünkbe. A lapos orr-rész, a hátrafelé emelkedő sziluett, a markáns élek mind ezt sugallják. De hátul végre megint egy oldalú lengőkart látunk – hadd legyen a hagyományőrzőknek is valami kis öröme!
Amennyiben a jövő motorjáról képzelgünk, nyilvánvaló az elektromos meghajtás. Filippo víziójában egy monocoque vázban teherviselő elemként van elhelyezve az akku-motor egység. Elöl-hátul Öhlins futóművet találunk, a kerékméretek pedig értelemszerűen megmaradtak 17 colos méretűeknek. A kormány széles, de igen mélyre került, a lábtartókat pedig kellően magasra és hátra szerelték – így a Monster-módra agresszív és tettrekész testhelyzet alighanem garantált.
Filippo nagyvonalúan egy szót sem ejt a leírásban a jövőbeli Monster teljesítményéről, vagy hasonló apróságokról. A nemzetközi sajtóban megjelent találgatások szerint a zsurnaliszták 100-120 lóerős teljesítményt és 300 kilométeres hatótávot képzelnek el neki. Amennyiben mindez így megvalósulna – és nem lenne nehezebb a mostani Monster 188 kilós tömegénél, én nem is lázadoznék nagyon. Na de azért várjuk ki ennek a végét… 😉
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »