Még 2021-ben hozta nyilvánosságra a Honda abbéli tervét, miszerint 2040-re teljesen zéró-emissziós konszernné kíván válni. 2022 szeptemberében – vagyis néhány hónapja – pedig azt a rövidebb távú céljukat publikálták, hogy 2025-re nem kevesebb, mint tíz új elektromos motorkerékpárt dobnak piacra. A tizes darabszám egy kicsit erősnek tűnik – de azért van magyarázat az elsőre merésznek tűnő tervekre.
Arról ugyanis szó sem esett, hogy világszerte forgalmazott típusokról lenne szó. Vagyis összesen tíz motor az ígéret. Csakhogy Japánban már az első bejelentés óta elkezdték forgalmazni a Benly E, a Gyro E és a Gyro Canopy E típusokat. Igaz, ezekből az utolsó kettő három kerekű… AZ MS-01 félig elektromos motor, félig bicikli megjelenésű öszvérük pedig Kínában kezdte meg karrierjét. Úgyhogy már csak hat járművel adósak. 🙂
2023. január 10-én pedig bejelentették, hogy három újabb elektromos kétkerekű debütál: a Cub E, a Dax E és a Zoomer E. Igaz, ezek is csak Kínában lesznek egyelőre elérhetőek. A kínai járműregisztrációs adatok szerint pedig csupán arról van szó, hogy három meglévő típus kap kimondottan csekély teljesítményű elektromos meghajtást. Ott létezik ugyanis a Low-speed EV (alacsony sebességű elektromos jármű) kategória, amelynek végsebessége legfeljebb 25 kilométer/óra lehet. Na, a három említett típus állítólag ilyen lesz.
Január 24-re ígérnek egy újabb bemutatót – titkon reménykedjünk valami értelmesebb járműben, amely akár felénk is piacra kerül… Illetve bejelentették, hogy az elektromos járművek és akkumulátorok fejlesztésére egy új osztályt is létrehoznak. Az Electrification Business Development Operations csapata pedig 2023. április elsején kezdi meg működését. Na ez volt az a pont, ahol kicsit elbizonytalanodtam, nem csak valami túl korán elsütött tréfa-e az egész… Majd kiderül! 😀
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »