Amikor egy nagy gyártó olyan piaci szegmensbe merészkedik, amilyenben addig nem járt, mindig nagy a tét. Mert ha elbaltázzák és az ott rutinosnak számító vetélytársakhoz képest kutyaütő járművel rukkolnak ki, azt a vevők mindig hamar megbosszulják. Egyszerűen nem vesznek belőle. Egy ilyen lépés pedig baromi komoly beruházást igényel: tervezés, fejlesztés, gyártás elindítása, új járművek előállítása – majd ha gyengék az eladások, mindez tok-vonó megy a szemétbe. És még egy csomó eladhatatlan vas is a nyakukon marad… Viszont aki nem mer, az nem is nyer! Így a valóban sikeres márkák időnként inkább benyelnek egy-egy fiaskót, mert csak ezen az áron érhetik el a sikereket. A BMW történetéből sokkal több komoly meglepetést tudunk felsorolni, mint blamát – bár vitán felül volt ilyen is. Amikor két éve megjelent az R 18, azonnal ki tudtuk próbálni. Már akkor gyanús volt, hogy a valaha volt legnagyobb boxerrel hajtott cruiser nem fog elvérezni a piacon. Azóta viszont megjelent még három gyári kivitele. Így nekiveselkedtünk, és összeeresztettük valamennyit, hogy megtudjuk: hol tart most a nagy cruiserek között a BMW.
Összességében tehát abszolút piacképes, a célközönség igényeit remekül kiszolgáló cruisereket adott a világnak a BMW az R 18 családdal. Ahogy a cikk végén látható műszaki adatok is mutatják, igazából nem négy, hanem két tagú famíliáról beszélhetünk – az R 18 és a Classic, valamint az R 18 B és a Transcontinental inkább ikrek, mint tesók. Abból viszont kétpetéjűek. Vagyis mindenképpen alaposan képbe kell kerülni az eltéréseket illetően ahhoz, hogy jól tudjon dönteni valaki arról, melyik Big Boxer cruiser álljon otthon a garázsában. Reméljük, kicsit azért mi is tudtunk ebben segíteni. 🙂

A motor és a hajtáslánc megegyezik mindegyik R 18 kivitelben. A cruiser szegmensbe teljesen jól illeszkedik a tudása és a hangolása – csak azt kell megszokni, hogy oldalt kilóg a két hatalmas kübli.

A futóművet nem bonyolították túl, viszont amit egy cruiser kell, hogy tudjon, azt simán hozza. A B és a Transcontinental hátul hosszabb rugóútja még úgy is előnyös, hogy ezeknek a tömege is jelentősen felülmúlja a két „sima” R 18-asét.

Ezen a téren semmi gond: BMW gyenge fékrendszerrel aránylag ritkán kerül manapság az utakra. Bár a hatalmas nyomatékkal könnyű gyorsan menni, és a tömeg sem csekély, biztonsággal meg is tudunk állni majd.

Használhatóságban hatalmasak az eltérések – talán a legnagyobbak minden szempont közül. Ezzel azonban nincs gond, hiszen más-más célokra is készült a négy R 18. Pontosabban mindkét ikerpár. 🙂

Nagyon drága játékokról beszélünk, amelyeknek a fenntartására is költeni kell majd. Cserébe műszaki oldalról egészen biztosan jó sokáig szolgálják majd tulajdonosaikat!

Mivel mindegyik R 18 rendkívül sok extrával szerelhető fel, több mint érdemes eljátszani a BMW konfigurátorával, hogy mi mindent akasztanál a szívedhez legközelebb álló változatra. És hogy azokkal meddig tudod feltornászni az árcédulát. Jó szórakozást hozzá!

Ezt olvastad már?
Cimkék:
Videós anyagban mutatjuk be az Alpinestars legújabb légzsákos mellényét. A Tech-Air 3 rengeteg innovációt hoz nagyon jó áron!
Elolvasom »Túlzás nélkül mondhatjuk: egy tényleg baráti társaság gyűlt össze, hogy bő 140 motorral induljunk neki az Onroad.hu Évadnyitó gurulásnak.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »