Persze lehet legyinteni, hogy mit nekünk India, mert messze van… Meg különben is, 110 köbcenti az nem is motor. De akkor hadd kezdjünk a darabszámokkal. India motorkerékpár-piacát ugyanis az olyan igénytelen ingázó kétkerekűek határozzák meg, mint a Bajaj Platina. Amely történetesen a márka piacvezető terméke. És akkor most mindenki tippeljen egyet magában: mennyi darab fogyott a 75 és 110 köbcenti közötti blokkokkal gyártott típusból a 2022-es év augusztusában? (Amelynek csúcsmodellje a 110 ABS – de a blokkolásgátló létjogosultságára visszatérünk!) A választ a kép alatt találod.
Nos, az idei nyár utolsó hónapjában csak a Platina különböző motorizáltságú altípusaiból 99.987 darabot adott el a Bajaj! Másik domináns modelljük, a Pulsar 97.135 újmotor-vevőt tett boldoggá. Példának okáért a 200 és 500 köbcenti közötti blokkokkal szerelt Dominar összesen 1.215 példányban kelt el… A Bajaj teljes motorkerékpár-eladása pedig 229.121 darab volt. Igen, IDÉN AUGUSZTUSBAN! Na így gondolkozzunk az indiai motorgyártókról.
A helyzet sajnos az, hogy India nem csak eladási darabszámokban ilyen erős. A milliárdos lakosságú ország – és itt nem az emberek anyagi helyzetére gondolok – halálos közúti motoros balesetekben is világelső. A tragédiák teljes mennyiségének 45 százalékát a két kerekűeken elszenvedett halálos ütközések teszik ki. Az elsődleges baleseti ok pedig nem más, mint a pánikfékezés! Nagyon sok baleset történik kóbor kutyák és figyelmetlen gyalogosok miatt is.
Éppen ezért meglepő, hogy csak most jelent meg a roppant árérzékeny indiai motorpiacon az első ABS fékrendszerrel felszerelt motor. Ott ugyanis az átlag vásárló – akinek a mobilitás egyetlen igazi alternatíváját jelentik a kis ingázók – két dolgot néz: átlagfogyasztás és ár. Hogy mennyi ez utóbbi a 115,45 köbcentiméteres és 8,6 lóerős egyhengeres, léghűtéses blokkal hajtott kis Platina esetében? Nos, 72.224.- rúpia, ami jelenleg 330.000.- forintnak felel meg. És a típus csúcsmodellje… Azért döbbenetesen érdekes világ az ott arrafelé, igaz?
Cimkék:
Hazánkban nincs sok létjogosultsága a járműnek. Kanadában azonban nagyon is lehet piaca a Daymak Combat nevű öszvér izének...
Elolvasom »A Ducati méltó módon, két limitált Panigale V4 S sorozattal ünnepelte idei versenysport-sikereit. Nos, elkapkodták őket!
Elolvasom »A Moto Morini egy meglepően ütős párossal rukkolt elő. A Seiemmezzo (jelentése hat és fél) SCR változatát próbálhattuk ki.
Elolvasom »Megjelenése óta joggal száll harcba az "utak királya" címért a BMW hathengeres gőzöse. Vajon milyen egy bő 10 éves K 1600 GT?
Elolvasom »A BMW egy egészen formabontó elektromos robogót dobott piacra. A CE 04 sokkoló külseje vagy tetszik, vagy nem. Lássuk, mit tud!
Elolvasom »Annyira az utolsó szakaszra maradt a döntés, hogy az összetett állás is megfordult. A Dakar Rally 2023-as győztese pedig ...
Elolvasom »