Persze lehet legyinteni, hogy mit nekünk India, mert messze van… Meg különben is, 110 köbcenti az nem is motor. De akkor hadd kezdjünk a darabszámokkal. India motorkerékpár-piacát ugyanis az olyan igénytelen ingázó kétkerekűek határozzák meg, mint a Bajaj Platina. Amely történetesen a márka piacvezető terméke. És akkor most mindenki tippeljen egyet magában: mennyi darab fogyott a 75 és 110 köbcenti közötti blokkokkal gyártott típusból a 2022-es év augusztusában? (Amelynek csúcsmodellje a 110 ABS – de a blokkolásgátló létjogosultságára visszatérünk!) A választ a kép alatt találod.
Nos, az idei nyár utolsó hónapjában csak a Platina különböző motorizáltságú altípusaiból 99.987 darabot adott el a Bajaj! Másik domináns modelljük, a Pulsar 97.135 újmotor-vevőt tett boldoggá. Példának okáért a 200 és 500 köbcenti közötti blokkokkal szerelt Dominar összesen 1.215 példányban kelt el… A Bajaj teljes motorkerékpár-eladása pedig 229.121 darab volt. Igen, IDÉN AUGUSZTUSBAN! Na így gondolkozzunk az indiai motorgyártókról.
A helyzet sajnos az, hogy India nem csak eladási darabszámokban ilyen erős. A milliárdos lakosságú ország – és itt nem az emberek anyagi helyzetére gondolok – halálos közúti motoros balesetekben is világelső. A tragédiák teljes mennyiségének 45 százalékát a két kerekűeken elszenvedett halálos ütközések teszik ki. Az elsődleges baleseti ok pedig nem más, mint a pánikfékezés! Nagyon sok baleset történik kóbor kutyák és figyelmetlen gyalogosok miatt is.
Éppen ezért meglepő, hogy csak most jelent meg a roppant árérzékeny indiai motorpiacon az első ABS fékrendszerrel felszerelt motor. Ott ugyanis az átlag vásárló – akinek a mobilitás egyetlen igazi alternatíváját jelentik a kis ingázók – két dolgot néz: átlagfogyasztás és ár. Hogy mennyi ez utóbbi a 115,45 köbcentiméteres és 8,6 lóerős egyhengeres, léghűtéses blokkal hajtott kis Platina esetében? Nos, 72.224.- rúpia, ami jelenleg 330.000.- forintnak felel meg. És a típus csúcsmodellje… Azért döbbenetesen érdekes világ az ott arrafelé, igaz?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »