A fotókhoz tartozó leírás szerint éppen azt látjuk a képeken, hogy a BMW tesztpilótája a készülő R1300GS-ben dolgozó Bosch ABS off-road üzemmódját próbálgatja. Elég jól álcázták a motort, így a jellegzetes aszimmetrikus fényszórók nélkül a forma még nem adja ki teljesen, de néhány érdekes részletről azért így is mesél nekünk. Ezek pedig aláírják, hogy a motor legfontosabb aspektusa mégiscsak az lesz, hogy teljesítményben verje az R1250GS-t.
A generációváltás első fontos alapköve maga a blokk. Természetesen marad a bokszerkonstrukció, de ami látványos, hogy az eddigi hibrid hűtésrendszerből kikerül a levegő szerepe. Szemből pont nagyon szépen meg lehet nézni, hogy végleg elbúcsúzunk a bordáktól és innentől kizárólag a folyadéké a főszerep. Ennek bizonyára komoly szerepe van abban, hogy minden forrás szerint komoly teljesítménynövekedésre számíthatunk, mert a bajorok a Ducati Multistrada V4-et célozták be elérendő célként. Az pedig ugye 170 lóerő.
A teljesítmény mellett azonban egy másik fontos szempont is előtérbe került, mégpedig a tömegcsökkentés. Az R1300GS bokszerét új alumíniumötvözet váz öleli körbe és ugyanebből az anyagból kap új segédvázat és lengővillát is. Ugyanakkor a rugóutak valamivel rövidebbnek hatnak, de ezt még igazolniuk kell a pontos adatoknak. Arra számítunk, hogy az új GS-t már 2023-ban bemutatják, 2024 után pedig további két új változat érkezik. Az R1400GS, valamint az M1300GS.
Fotók: Bernhard Höhne/BMH-Images
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »